Cum ne manipulează filmele?

Să nu limităm manipularea la ceva negativ. Arta toată este plină de tentative de manipulare. Eminescu încerca să manipuleze prin figurile de stil, Caragiale prin umor, Rembrandt prin culori și lumină, Beethoven prin notele muzicale, și așa mai departe.

Fiecare domeniu artistic are propriile instrumente pe care artiștii le au la dispoziție pentru a încerca să manipuleze spectatorii să simtă ceva. Și filmele nu sunt cu nimic diferite. În filme se crează ceea ce numim o convenție. Asta are loc și la artele spectacolului. Este convenția între tine, spectatorul și ce vezi. Accepți că există o lume cu hobbiți și elfi și un inel magic cu puteri fiindcă accepți convenția filmului.

Mai țineți minte de la ora de desen din clasa a 5-a teoria culorilor?

Roșu poate exprima energie, pasiune, curaj. Este o culoare asociată cu iubirea sau cu furia. Culoarea este folosită în general pentru a exprima pericolul, curajul, forța.

Albastru e culoarea încrederii, a liniștii și a siguranței. Asta în artă, că la mașini, albastru e cluoarea care îți subliniază că te uiți la un model hibrid.

Galben e culoarea optimismului. Arată entuziasm, e o culoare pozitivă, asociată cu tinerețe și fericire.

Filmele folosesc culorile cu cap, să nu credeți că e ceva accidental acolo.

Culoarea este doar o parte din mijloacele folosite în audiovizual pentru manipularea privitorilor. Vă invit să vedeți clipul complet să aflați mai multe dintre ele:

https://www.youtube.com/watch?v=a-BMPjjZiME