BMW 530e – Lux, Sportivitate și Electroni

În România încă nu avem orașe cu restricții de circulație pentru mașini termice, dar vom importa această practică din vestul Europei unde este deja aplicată în mari centre urbane pentru îmbunătățirea calității aerului. Practic, nu vei mai putea ajunge cu mașina în centru decât dacă plătești o taxă, sau vei putea opta pentru un plug-in hybrid care va merge exclusiv în modul electric, și astfel vei evita plata taxei (asta dacă nu vrei deja să treci la o mașină complet electrică).

Iar dacă vrei ca plug-in hybrid-ul tău să fie unul mare, luxos dar și sportiv la condus, BMW 530e poate fi o variantă excelentă pentru tine. Odată cu restilizarea sa de anul trecut, Seria 5 PHEV a primit și un acumulator mai mare, ce a crescut de la 9.2 kWh până la 12 kWh. Acum oferă o autonomie pur-electrică de până la 57 km, conform ciclului de testare WLTP, însă probabil valoarea reală în condițiile unui mers normal e undeva în jurul valorii de 35 – 40 km.

Deși este un model gândit în primul rând să consume și să emită puțin, 530e are totuși 288 cp și 420 Nm, și poate atinge 100 km/h in doar 5.9 secunde. Trebuie menționat că performanța sa odată ce mașina s-a pus în mișcare e și mai vioaie decât ar sugera numărul de secunde până la sută. 

Aș mai adăuga că sună chiar bine motorul când îl forțezi, iar direcția precisă și agilitatea remarcabilă (mașina are aproape 2 tone) fac din 530e o mașină surprinzător de distractivă pe un drum cu viraje. Exemplarul testat venea și cu direcție pe puntea spate, dar intervenția ei nu o simți decât la viteze mici; odată ce mergi mai repede, uiți că virează și spatele.

Ultimul model de Seria 5 e o mașină reușită căreia n-ai mare lucru ce să-i reproșezi în afară de preț. Modelul 530e pe care l-am testat pleacă de la sub €60,000, dar exemplarul de test era ticsit cu opționale și costa aproximativ €92,000, și tot mai puteau fi puse opțiuni (nu că ar fi avut nevoie de ele neapărat).