BRONCOZILLA! – Ford BRONCO Badlands
Ford Bronco a scris istorie in America, în anii ’70, prin forma și atitudinea sa bărbătească fiind promovat și de filmul, pe stilul “american James Bond” a lui Clint Eastwood The Eiger Sanction (1975).
Din cele 9 modele de Bronco, pentru voi astăzi mergem cu Badlands.
Bronco Badlands dintre toate modele Bronco este complet echipat pentru off-road. Cel mai echipat. Este un off roader modern, ceea ce m-a și făcut să schimb outfit-ul de la blugi la drumeții montane. Deși … poate că mulți cârcotași vor găsi ceva asemănări cu Jeep Gladiator sau Rubicon… va zic de la început că nu au nici o treabă una cu alta.
Bronco Badlands este echipat cu un motor de 2.7 l, twin turbo Ecoboost, de 246 kw (320 CP – calculez eu…. ei zic 330) ceea ce în trendul actual e ieșit din orice tipare. De aceea orice pick up sau variantă de offroader cu echipare standard va fi surclasată de Bronco.
De la început trebuie să ne înțelegem că el inspiră și are masculinitate pură. Dacă ești fan silky roads și casmir driving ….trebuie să ocolesti Bronco și mai ales Bronco Badlands.
Pornind din față, bara, protecția inferioară, ochiurile de remorcare, protecțiile pasajelor roților, pragurile, tot ansamblul exterior este dedicat offroad, la fel ca toată mașina. Roata de rezervă cu camera încastrată, plafonul și celelalte elemente detașabile fac deliciul exteriorului lui Bronco.
Roțile de offroader real vin standard, pe 17′′, la fel ca și suspensia (care e o combinație incredibilă dintre offroad, mers pe șosea și mers în oraș). Este rigidă și fină deopotrivă. Este sportivă și tenace în același timp. Totuși trebuie să țină pe drum (pe orice drum sau chiar pe lângă ele) 330 CP și să nu uităm ca face 100km/h undeva pe la 6 secunde. La peste 2600kg e ceva!!
La interior pornind de la culorile siglei Badlands totul este în combinația mea preferată de culori, negru cu portocaliu. Ce e interesant este că există și varianta cu toată podeaua cauciucată, în care, pentru pasionatii de run in the mud e exact ce trebuie.
Chiar și fără această opțiune, mașina este în continuare pregătită să se murdărească și să se curețe ușor după cum ne dăm seama din habitaclu, panouri usilor, etc.
Pornirea este la buton. Atât când pornește prima dată sau în trafic la stop and go, nu se simte nimic nici un tremurat, iar zgomotul nu trădează niciodată V6-le de sub capotă.
Ecranele sunt generoase (cel mare are 12″), conectivitatea cu telefonul este imediată, iar informațiile livrate sunt imense as enumera: consum, incarcare baterie, temperatura motorului, temperatura transmisiei, turbo boost, presiune în roți și altele. Iar pentru off road…. aici treaba e absolut complicată: de la suprafețele de teren (unde nu cred că lipsește nici una) la unghiul roților și poziția de ruliu a mașinii.
Dar ce este mai tare sunt butoanele care cuplează și decuplează transmisia plus cel de avarie care ce crezi!? Sunt waterproof! E prima oară când văd asta. Apoi ai 6 butoane AUX integrate în rama plafonului pentru ce vrei să mai pui pe ea: trolly, diferențiale, etc. Dacă mai adaug aici și sonorizarea Bang &Olufsen… nu mai am ce să mai spun!!
Plusuri:
Mașina e spectaculoasă. Atrage privirile tuturor.
Abilități offroad greu de egalat.
Suficient de manevrabilă în oraș.
Minusuri:
Greu de urcat și de coborât din ea pentru cei mai scunzi.
Motorul pune putere multă jos și pe asfalt ud cu tracțiune spate poți avea surprize.
Îți trebuie spațiu de depozitare pentru plafonul demontat și pentru echipamente în general. Portbagajul este prea mic.
Vezi clipul video aici: