Cel mai bine vândut roadster din toate timpurile: Mazda MX 5!

Mazda a adus în Europa cea de-a patra generatie a celui mai vândut roadster: MX-5

 

Majoritar este echipat cu două motorizări de 1,5 l cu 131 CP si 2.0 l cu 160 CP, la prețuri de pornire pentru România de 20.990 euro cu TVA si respectiv 27.090 euro cu TVA. Dar noi am fost răsfățați de cei de la Mazda și am primit varianta cu 2.0 l cu 184 CP cu un preț puțin peste 30.000 Euro.

Varianta nouă de MX-5 este mai scurtă si mai ușoară cu 100 kg fata de versiunea anterioara, ajungand la 975 kg, și are o distributie ideala a masei între cele doua axe, 50:50. Design-ul exterior întoarce capul tuturor cu liniile laterale, care pornesc de la grila frontala, încadrată de faruri si proiectoare LED. Iar stopurile care încheie liniile dinspre față dau părți din spate un aer sportiv. Modelul este cu jante de aliaj pe 17″ cu frâne Brembo și etrieri roșii. Întotdeauna mi-a plăcut combinația asta de jante negre cu etrieri roșii!

Culoarea exterioară, acest gri licbid, mărturisesc că este (poate) singura scăpare a celor de la Mazda. Pare ca a fost vopsită cu culoarea de la altă mașină. Și în plus, deși se laudă ca se regăsește culoarea și la interior…. la nuanța asta nu am regăsit-o. Deși micuț și maxim optimizat, interiorul e complet redesenat, avem un ecran central de 7″, tactil, cu toate comenzile pe consola și cu un MZD Connect super eficient și prietenos. Mi-a plăcut cum se aude muzica, probabil sistemul BOSE cu nouă incinte, special proiectat pentru un autoturism decapotabil, cu difuzoare speciale, amplasate in tetierele scaunelor (unde regăsim și sigla BOSE și nu pe difuzoare cum eram obișnuiți) își face treaba perfect.

În mers e complet funny, pe lângă senzația că ești într-un cart mega rigid, mai auzi când ești decapotat și toate sunetele din jurul tău: motoarele mașinilor, ventilatoarele climatizarilor, ce vorbesc pietonii, etc. Dacă știi să o ții în ture mașina e super reactivă și ascultătoare, iar schimbătorul aduce aminte de mașinile sportive ale anilor 2000. Dacă nu reușești, are mult lag și parcă niciodată nu ești în viteza care trebuie. Dar stabilitatea și reacțiile bune pe viraje se datorează și noului diferential asimetric, care promite multe în viitor. Ce e cu adevărat special e consumul. Prin tehnologiile i-Eloop și i-stop am atins un consum de 7 si puțin la sută, excelent pentru București. Cu tehnologia Skyactive G au redus ceva din tremurul de sportivitate dar nu de tot.

Ne-a plăcut mult Mazda MX 5 inclusiv cu asistentele sale la parcare, blind spot și poziționare în trafic care “piuie” la tot pasul și care are un lane control destul de puternic și hotărât.

Vezi clipul video aici: