Mazda CX – 30 / 2024 NAGISA upgrade
Într-un ritm extrem de rapid al dezvoltării de modele noi al pieței automobilelor, Mazda încearcă să realizeze modele up-to-date care să și păstreze note și procente majore de tradiționalism.
Mazda CX-30 vine în 2024 cu un nume ales parcă din Game of Trones împreună cu câteva modificări și update-uri unde aș menționa tableta centrală care a crescut de la 8 la 10.25″. Rămâne însă tradițională și nu are touchscreen dar gps-ul devine mult mai clar și mai inteligibil. Conectivitatea cu telefonul e facilă și nu are nevoie de cablu, deși uneori nu te mai recunoaște pe wireless și ai nevoie de cablu. Eu am folosit Android Auto și m-am bucurat să văd că informațiile gps-ului aplicației se regăsesc și pe headup display. De asemenea, Mazda a pus și porturi usb C. Recunosc că, mi-ar fi plăcut să păstreze puțin tradiționalism și aici și sa regasesc și un usb normal.
Deși grupul motor nu este ceva nou, acest 2.0 evoluează de la SkyActiv -G la SkyActiv-X-e și primește îmbunătățiri prin tehnologia SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) și livrează 186 de cai la 6000 rpm cu un cuplu maxim de 240 Nm pe care îl primești la 4000 rpm. Aceasta tehnologie aduce un plus imens la reducerea consumului mai ales la cel urban. Bineînțeles că nu putem uita că noa CX-30 are și tehnologia Mazda M Hybrid, un amalgam complex de sisteme și soft-uri care modifică reacțiile în cuplu reducând “spasmele” și agresivitatea motorului .
Mi-a plăcut reacția mașinii la condus, dar, sincer nu am simțit prea tare implicarea tehnologiei hibrid, nici măcar atunci când motorul e în stop&go.
La plusuri aș spune:
– consumul mic
– comportamentul prietenos al motorului și al mașinii
– designul exterior și interior.
La minusuri:
– culoarea absolut stranie, de neînțeles.
– infotainmentul care are niște “freez”-uri inexplicabile și uneori nu te recunoaște prin wireless.
– tehnologia hybrid e încă la început.
Vezi review-ul complet pe YouTube: