MG provoacă piața autovehiculelor electrice cu MG4

Fără îndoială că design-ul exterior este atractiv și va intoarce multe capete pe stradă mai ales în varianta de culoare Orange sau Blue. La exterior sunt multe elemente care ridică tot felul de intrebări, chiar si pentru specialisti. Chiar dacă undeva masina aduce cu Toyota Bz4x ea nu este un crossover ci un veritabil hatchback. Farurile si stopurile sunt frumos desenate, dar intrebările nu sunt aici ci în partea din spate. Care este rolul acestui „eleron” să ii spunem și al acestor elemente de plastic de pe lunetă? Răspunsul este simplu: MSP – Modula Scalable Platform. Adică o platformă de unde anumite elemente se pot schimba sau reutiliza. Este varianta prin care putem trece la variante sport ale aceluiași model fără mare efort. Chinezii de la SIAC lansează provocarea MSP în Europa și voi face un material separat pentru acest gen de platforme (care până acum erau doar în informatică utilizate) in lumea automobilului.

MG mai vine cu o provocare: bateria. Modul în care este făcută roganizarea elementelor bateriei este inovator și anume pe orizontala. Astfel MG vine cu cea mai mică înăltime pentru baterie din clasa ei si anume 110 mm (mai putin decât o conservă de Coca Cola), fapt care duce la marirea spatiului habitaclului si la posibilitatea utilizarii multiple pe mai multe variante ale paltfomei modulare de la berlina la sportivă sau la SUV.

 

 

MG 4 are trei variante de baterie 51, 64 și 77 kWh, noi avem aici varianta de 64. Această baterie de livrează un maxim de 360 km cu posibilităti de incarcare între  31h45 și 11h (la priza de 220 functie de ce amperaj suporta reteaua), o încarcare la panou între 31h și 6h45 și o încărcare rapidă între 61 min și 24 min (functie de ce priză gasim). Masina care cam 1700 kg ceea ce pare mult pentru clasa ei, dar fiind electrică greutatea este normală, ceea ce duce la o suspensie rigidă care simte cam toate denivelările, la  asta adăugam si tractiunea spate care are și ea capriciile ei. Dar această tracțiune este bine gestionată și mașina se comportă fără surprize notabile.

MG are ca principal obiectiv o masină axată pe consum mic, astfel ca, dacă esti atent cum mergi cu MG 4 vei reuși un consum fantastic. Adica sunt șanse să obții sau chiar să mărești autonomia declarată de 360 km. La test am obținut o medie de 24 kWh, care nu e semnificativ având în vedere că nu ne-am axat pe reducerea consumului dar i-am observat posibilitatea.

Ca vizibilitate a șoferului, MG 4 vine oglinzi generoase, cu ceva animație pe ecran în ceea ce privește partenerii de drum (aici e cam straniu pentru ca uneori arată madini/motociclete care nu sunt) și, din păcate fără camere (nici măcar pentru mersul înapoi). Indicatoarele la bord sunt complicate, meniu cere un timp pentru acodare iar la regenerare nu ai animație drăguță care să te îndemne să ridici piciorul de pe pedala de accelerație. Apropo de pedală, m-a distrat faptul că  e-pedal (one pedal driving) nu funcționează daca e bateria e full.

Mașina este cu siguranță cel mai onest raport calitate-preț. Este surprinzătoare și… mi-a plăcut.

Vino să vezi testul complet pe canalul de youtube!