Mazda surprinde pe toată lumea cu CX-60!
Într-o lume a downsize-ului, a electrificării și a soluțiilor alternative de fabricat și de condus
mașina, Mazda surprinde pe toată lumea cu CX-60!
Sub capota care completează aspectul exterior elegant și plăcut cu care Mazda ne-a obișnuit
în ultimii ani, se află cea mai mare surpriza a acestui secol: motoarele care echipează CX-60.
Mazda readuce lumii, cea mai reușită și mai fiabilă arhitectură de motor din toate timpurile:
6 cilindri în linie. Iar pentru ca surpriza să fie completă motoarele Mazda au două variante ale acestui motor: 3.0 litri benzină și 3.3 litri diesel.
Datorită faptului că varianta pe benzină se mai lasă așteptată, noi am testat doar variantele
Diesel. În continuare am să vă spun caracteristicile pe care le oferă Mazda la momentul testului:
– 2.5 E-SKYACTIV PHEV AWD, 2.488 cmc, cutie cu 8 trepte automată, putere combinată 241
kW / 327 (152 + 175) CP cu un cuplu combinat de 500 (230 + 270) Nm la 4000 rpm;
– 3.3 E-SKYACTIV D M-HEV RWD, cutie cu 8 trepte automată, 147 kW / 200 CP (atenție la
3.600-4.200 rpm !!), cu un cuplu de 450 Nm la 1500-2400 rpm;
– 3.3 E-SKYACTIV D M-HEV RWD, cutie cu 8 trepte automată, 187 kW / 254 CP (tot la 3.600-
4.200 rpm !!), cu un cuplu de 550 Nm la 1500-2400 rpm
Varianta pe benzină dispune de o baterie Li-Ion de 355V, pe când cele diesel au una de 44.4 V.
Mazda îmbunătățește capacitățile Mazda Connect și te poți conecta cu androidul și prin wireless, opțiunea aceasta fiind pană acum doar pentru iOS, prin CarPlay . Plus că merită să descarci aplicația MyMazda cu care poți face o mulțime de chestii: să încui și să descui mașina; să închizi geamurile; să vezi când urmează reviziile și să le programezi la service; să îți stabilești itinerariul înainte să te urci la volan și multe altele.
În configurația diesel cu care noi am mers senzațiile sunt foarte plăcute. Mașina este o
combinație între nou și old school. Motorul toarce lin și e o plăcere să stai să îl asculți. El nu se aude la interior pentru că sistemul BOSE cu multele sale incinte și funcția noise reduction elimină practic orice zgomot din afara habitaclului oferind pasagerilor muzică la o calitate excelentă.
Mașina este dinamică, echilibrată și sigură, iar, ca orice diesel, un pic cam lentă pentru că are și o greutate semnificativă. Totuși consumul este fantastic, noi am obținut un combinat de 5.6 l/100km.
Dacă vreți să vedeți, să aflați și chiar să simțiți mai multe, las mai jos testul, de la Barcelona, cu Mazda CX-60!