Aston Martin DBX – Un adevărat nobil englez

Aston Martin DBX – Un adevărat nobil englez.

Aston Martin este cunoscut mai ales pentru masinile sale care au susținut acțiunile lui James Bond pentru atâția ani. Le știm ca fiind nici mici nici mari, puternice, elegante (classy cum zic englezii), ce se fac remarcate imediat.

DBX este iată prima incursiune a celebrului constructor britanic in lumea SUV-urilor. Lume unde se intalneste cu binecunoscutul si apreciatul Urus al celor de la Lamborghini. Intâlnire pe care DBX, chiar dacă nu are acel aspect ‘fioros” al lui Urus, o trece cu succes și tocmai dupa această întalnire aș aprecia că el este mai mult un Crossover decat un SUV, fapt care îl face și mai interesant.

 

 

DBX are frumusețea și eleganța lui și, chiar dacă poți să mergi cu el pe off-road sau sa tractezi o remorca serioasă, el rămâne în clasa de lux unde Aston Martin este consacrat. Și pentru că tot vorbim de lux, Aston Martin, ne așeaza (la alegerea mașinii) într-un atelier de costume englezesc cu posibilitatea de a-ti configura mașina prin Q customisation service. Totuși sunt parcă mai atractive variantele pe care ei le propun: Malibu Opera, Capri Machine, Bohemian Escape și atât de cunoscutul (pe care l-am văzut și la Formula 1 ca Safety Car) Minotaur Green.

Noi avem o varianta Xenon Gray interior, exterior si cu ceva Satin la exterior.

 

 

Aston are pentru DBX ceea ce orice constructor doreste sa obtina de la creatia lui: “proportiile de aur”. Adica o echilibrare cat mai aproape de perfectiune intre pozitionarea centrului de greutate, a inaltimii garzii la sol si a caroseriei, a lungimii consolei și a pozitiei postului de conducere. DBX are o consola scurtă și un ampatament mărit pentru a crestw mărimea habitaclului, caracteristici care o difera de rivalii din clasă.

Puterea îi vine de la inima V8 twin turbo de 3.982 cc cu 550 CP cu 700 Nm (cuplu pe care in prinde între 2200 -5000 rpm) si o cutie automata 9+1, a celor de la Mercedes. In ciuda unei greutati de 2.2 T și a transmisiei integrale, reuseste un 4.5 s 0-100 km/h si o viteza maxima de 291 km/h.
Consumul declarat este putin hilar de 14.3 l/100 mixt, deoarece nu am reusit sa scoatem sub 20-21 in urban si 15-17 extraurban..

 

In mers este foarte stabilă. Este un ușor lag la accelerări bruște și la kick-down, dar acesta dispare pe modul Sport+. Acest mod e suficient de agresiv ca să îți dea senzații tari, dar este mai puțin violent decât la concurență.
Dar totuși, dincolo de senzațiile sportive la condus pe care (oricum) le asteptai, ceea ce te impacteaza este interiorul. Fără a fi de un lux opulent, totuși simțirile sunt de adevărați lorzi englezi. Pielea, cusaturile, ergonomia spațiului, modelajul scaunelor, poziționarea comenzilor…. totul este făcut pentru un adevărat Gentleman Drive. Bineinteles ca la o așa eleganță interioară muzica trebuia să fie la aceeași înălțime.

O singură chestiune mi s-a părut anapoda și anume modul cum sunt poziționate și gândite comenzile pentru cutia de viteze. Astfel, la manevre multe înainte-inapoi e tare complicat să te intinzi în toată mașina pentru a schimba comenzile.
Ne-a placut mult Aston Martin DBX, vezi materialul video aici: