Dacia Duster 3 2024 – Analiză și Drive Test – AȘA DA!

Andaluzia, Malaga, în aerul Gibraltarului … drive test complet cu Dacia Duster 3. Am fost în prima serie de jurnaliști din lume care a putut testa, filma și comenta Noul Duster.

Timp de două zile am putut testa aici noua Dacia Duster. Duster 3. Am descoperit ce veleități are în oraș, pe autostradă, în off-road, ce tehnologie nouă are și ce design exterior și interior are.

 

 

Dacia vine cu mai multe propuneri de motorizare. Voi aminti aici pe cele mai importante. Asfel, pentru prima oară pe acest model avem un motor full hybrid, cu o putere de 140CP. Deși este o arhitectură mai veche de 1600 cmc, noua tehnologie o transformă într-o motorizare dinamică, fără constrângerea încărcării bateriei. Interesant este ca poți ajunge să conduci până la 80% în mod complet electric în trafic urban, reducând consumul de carburant cu până la 40%.

O altă motorizare interesantă este versiunea ECO-G 100, o abordare tradițională pentru Grupul Dacia, o motorizare bi-carburant: benzină și GPL. Apoi, nu trebuie uitată versiunea TCe 130, cu motor pe benzină, atât în variantele 4×2, cât și 4×4, cu asistență din partea unui sistem mild hybrid la pornire.

Dacă tot am vorbit de 4×4, aici Duster își păstrază renumele și anume rămâne cel bun 4×4 din categoria “neprofesioniștilor”, a amatorilor, a celor care nu sunt tot-teren.
Așa că pentru versiunea de tracțiune 4×4, noul Duster rămâne un ajutor de nădejde în orice situație, și aduce pentru prima oară un selector pentru modurile de condus! Garda la sol este mărită, de până la 217 mm, un unghi de atac de până la 31° pentru a urca pantele în modul de transmisie 4×4. Noutatea cea mai interesantă este materialul rezistent la zgârieturi, fabricat din componente reciclate (vopsea și fabricare integral cu tehnologie Renault) denumit Starkle®, noul Duster demonstrează capacități excelente de off-road, așa cum ne-a obișnuit.

 

 

Aș spune 3 lucruri pozitive despre Duster 3:
1. Are un design în sfârșit potrivit pentru ceea ce vrea să exprime.
2. Este poate cea mai ecologică în categoria ei, atât ca motorizări cât și ca materiale.
3. Duster avea mare nevoie de un comutator pentru tracțiune și în sfârșit îl are.

Aș spune și 3 lucruri mai puțin plăcute despre Duster 3:
1. Deisgn-ul interior și mai ales cel al panourilor de la uși este ciudat.
2. Varianta hybrid este minunată în oraș, afară insă mai are de lucru.
3. Camera pentru mersul cu spatele este de slabă calitate.

Ne-a plăcut Dacia Duster 3. Este un mare pas înainte pe care Dacia îl face pentru a scoate Duster dintr-o zonă de aspect de low budget și a o aduce (la aceleași prețuri) în lumea “băieților mari”.
Urmăriți materialul nostru pe YouTube, dați-ne un like, follow și, de ce nu, un share pentru prietenii voștri. Vizionare placuta!