THE ICONIC IONIQ 5

Grupul Hyundai-Kia păstrează linia avangardistă în ceea ce privește mașinile electrice. Așa că am reușit, după EV6, să testăm Ioniq 5, care deși arată ca unul, nu este un Concept Car!
Cu o caroserie complet nouă, în două volume, al cărei design ne trimite cu gândul la “American muscles” din Transformers, cu o organizare a habitaclului spațioasă, în stilul avangardist-simplist și cu un panou de comandă intuitiv. Hyundai vine cu noutăți în ceea ce privește pornirea, comenzile pornirii și ale “schimbătorului de viteze”, sistemul de lumini exterioare “pixelat”, cu un spațiu pentru șofer și pasagerul din dreapta ca în sufragerie.
Varianta cu care am mers, Long Range AWD, a fost o îmbinare de transmisie integrală cu 305 cai putere și 605 Nm cuplu, roți pe 19″, 0-100km în 7,4 secunde și cu o baterie de 77,4 kWh pentru o autonomie maximă de 412 km. Hyundai ne mai aduce o noutate pe super fast charging și anume posibilitatea de a o încărca 5 minute pentru 100km, și o încărcare la priza rapidă de la 10% la 80% în doar 18 minute!
Mașina se conduce ușor și plăcut, deși ai o senzație de ruliu (înclinare laterală) pe viraje datorită caroseriei înalte. Nu are ștergător pe lunetă, deși este absolut necesar. Luneta se murdărește și nu o poți curăța din mers. Totodată, Ioniq 5 vine cu o conducere semi autonomă nouă, Level 2.5, care poate chiar (în anumite condiții) să schimbe banda de mers, fără intervenția șoferului, cu un sistem de camere care îți arată pe ecran, în timpul mersului, ce se află în unghiul mort atunci când acționezi semnalizarea, și multe altele pe care le poți vedea și despre care poți scrie părerile tale urmărind review-ul integral de pe canalul nostru de Youtube. Ai un link mai jos.