Modele noi Aston Martin, Audi, Opel și noul monopost F1 dezvăluit

Dacă data trecută am vorbit despre cum electrificarea este în planul tuturor companiilor, haideți să ne bucurăm de prezent cu ultimele inovații în rândul motoarelor cu ardere internă precum noua mașină a celor de la Aston Martin numita Valhalla. Fiind prima mașină de serie din istoria brandului cu motorul în spatele pasagerilor, Aston Martin face istorie și se pregateste pentru viitor, intrucat urmează atât modelul Valkyrie să intre în producție cât și un așa-zis model “baby supercar” cu același amplasament al motorului, acesta fiind sub Valhalla, ceva în genul cum este Huracan pentru Aventador. Primul lucru surprinzător al versiunii de producție a mașinii este alegerea motorului, in loc de un V6 twin turbo de 3 litri la care s-ar fi atașat încă două motoare electrice pe fiecare punte, cum a fost inițial anunțat la începutul proiectului, Aston Martin Valhalla va fi echipat cu un V8 twin turbo de 4 litri la care se atașează cele două motoare electrice.

Mai departe vorbim despre o evoluție mai degrabă decât o inovație, iar prin asta ne referim la noul model Audi RS3. Din fericire, Audi păstrează așa-zisul baby v10, motorul cu 5 cilindrii de 2.5 litrii de pe modelul anterior, dar modificându-l, obține 400 de cp si 500 nm. Acest model se integrează perfect în 2021 fiind complet redesenat, în stilul Audi RS6.

După ce Opel a făcut pasul și a intrat din grupul GM în grupul PSA, acesta lansează noul model Opel Astra. Față de RS3 care mai degrabă reprezintă o evoluție, noul Opel Astra este luat complet de la 0. El se bazează pe arhitectura EMP2 ce este împărțită spre exemplu cu Peugeot 308. Noul Astra a crescut în dimensiuni, fiind cu 13 mm mai lung, dar platforma permite o creștere considerabilă în partea portbagajului, de 52 de litri față de modelul precedent. În schimb marea schimbare este la interior.

u poate trece un episod fără vreo noutate “electrică”, iar săptămâna aceasta vine din partea celor de la Rivian care dezvăluie debutul pe piața europeană, undeva la începutul anului 2022, printr-un email trimis potențialilor clienți. Nu se știe exact perioada cât și modelele ce vor debuta, mai ales luand în considerare că Europa nu e renumita pentru vânzările pick-up truck-urilor.

Cea mai așteptată știre de săptămâna aceasta vine din partea federației internaționale de automobile ce lansează noul prototip pe care se vor baza mașinile de Formula 1 din 2022. În prezentare el a fost învelit într-un autocolant spectaculos cu efect reflectorizant de curcubeu ce a pus în evidenta toate schimbările de design și aerodinamică ale prototipului. Revoluționarea a fost amânată cu un an datorită pandemiei, dar în sfârșit avem monopostul în forma finală. El a fost prezentat în cadrul weekendului GP de la Silverstone în care echipele au putut avea un prim contact.

Vedeți toate aceste subiecte, pe larg, în clipul de mai jos: