Fabrica Tesla, Audi A6 e-tron, Momentum, Supra

Salut!
Episodul de săptămâna aceasta l-am început cu prima fabrică Tesla din Europa, care și-a deschis porțile în sfârșit. Ea se află în Berlin, iar scopul ei de anul acesta este să fabrice câteva mii de Model Y și milioane de baterii anual.
De acum încolo, mașinile Tesla care vor fi cumpărate de către europeni, în mare parte vor fi produse la această fabrică, lucru care va ajuta compania și cumpărătorii să economisească bani, iar în teorie, timpul de așteptare pentru o mașină va scădea considerabil.
A doua știre este despre Audi care a prezentat un nou model de mașină care face parte din clasa lor luxury. Este vorba despre Audi A6 Avant E-tron. Mașina îmbină tehnologia de ultimă oră cu design-ul clasic, cunoscut la nivel mondial, cu o istorie de 45 de ani.
Practic, e destul de greu să dai greș cu o astfel de combinație. Prima oară am văzut conceptul acestei mașini în aprilie 2021, iar din clipa aceea mi s-a părut că mașina are potențial și că nu doar A8 sau RS 6 sunt cele mai frumoase mașini ale brand-ului. A6 E-Tron are 469 de cai putere, un cuplu de 800Nm, un set de baterii de 100kW/h, cu o autonomie de aproximativ 700km și atinge suta de kilometri în mai puțin de 4 secunde.
Prețul de pornire este de 75000 de dolari și vei putea cumpăra această mașină la începutul anului 2023.
Nu puteam să nu vorbesc și despre Momentum Huvra. Primul concept de supercar, exclusiv electric, construit în România, de către ingineri români și doar echipe din România. Atuul principal al mașinii este performanța sa, dar și design-ul este foarte elegant și în același timp sportiv, creat special pentru a stârni emoții. Mașina are o autonomie de aproximativ 400 de kilometri, diferă în funcție de modul de condus, iar viteza maximă pe care o va atinge va depăși 220km/h. Accelerația de la 0-100km/h diferă în funcție de motorul pe care îl va avea mașina și de bateriile instalate, dar va fi cu siguranță între 2,8 și 5,2 secunde. Momentan, Momentum are doar tracțiune pe spate.
Am menționat și noul Maserati Grecale care va depăși câteva modele de mașini ultra-cunoscute și am terminat episodul cum nu se putea mai bine.
Toyota a lansat o ediție specială și anume Supra GT4 50 Edition, dar va construi doar șase exemplare. Două pentru Europa, două pentru Asia și două pentru America de nord. Mașina este creeată special pentru a fi condusă pe circuit.
Nu are rost să vorbesc despre design-ul exterior al Suprei GT4 50 Edition, pentru că observi din prima elementele aerodinamice ale caroseriei. Poți să nu știi nimic despre mașini, dar spoiler-ul din față și capota care are o priză de aer, stock, îți dau din prima senzația că ceva este neînregulă cu această mașină și are cam prea mulți cai ascunși.
GT4 50 Edition are un motor de 3 litri, cu 6 cilindri în linie, care dezvoltă 424 de cai putere și un cuplu de 650Nm. Nu putea lipsi din configurația mașinii și un roll cage, ai nevoie de el pe circuit.
Dacă te-am făcut curios, ai un link mai jos cu videoclipul integral.