Știu că este perioada aceea din an în care ești tentat să stai în pat, la căldură, și să urmărești un film bun pentru că afară este prea frig pentru o alergare, nu mai zic de plimbare. Vei spune că sala de sport este mult mai confortabilă atunci când te hotărăști să ieși din casă, dar nu trebuie să uiți că beneficiile pe care ți le oferă mișcarea în aer liber nu pot fi egalate de o bandă de alergat sau o bicicletă de interior.

Și totuși sala de forță este locul unde unii oameni își clădesc trupul, iar alții doar îşi pierd timpul. Rareori, mai apare câte un grup mic de norocoși ce reușesc să-și făurească și un caracter nobil, nu doar nişte brațe puternice. Excepţiile sunt extrem de rare şi nu e, deci, de mirare că un român din doi este supraponderal, iar unul din patru este obez. De aceea m-am gândit să te motivez puțin și să îți explic de ce este mai bine să te apuci acum de sport, în sezonul rece, și nu la primăvară.

E foarte simplu. Primul motiv să te apuci acum de treabă este că vei fi deja în formă fizică bună față de cei care se trezesc la începutul primăverii că trebuie să facă ceva sport. Jogging-ul în timpul iernii este la fel de provocator ca în timpul căldurilor extreme din perioada verii, dar cu echipamentul potrivit, te vei simți confortabil. Chiar dacă experiența în alergat nu este totul, gândește-te că vei fi pregătit în primăvară și vară să alergi la un semi-maraton sau de ce nu la o cursă de cinci kilometri, cum ar fi Color Run. Aceste evenimente au loc în orașele mari și sunt o bună probă de rezistență pentru alergătorii începători și chiar și pentru cei inițiați. În cazul celor din urmă, nu se mai pune problema dacă vei putea termina cei cinci, 21, sau 42 de kilometri ai cursei, ci dacă vei putea să păstrezi o cadență pentru fiecare kilometru alergat.

Al doilea motiv pentru care trebuie să începi să faci sport acum este programul tău. Cu siguranță este ceva mai liber în luna ianuarie și astfel vei avea timp să prinzi drag de acest sport sau oricare altul. Pentru că este sezon, nu ezita să mergi la patinaj, ski, ba chiar și pe pârtie să te distrezi, pentru că toate acestea ard multe calorii și te ajută să te păstrezi în formă în miezul iernii.

Cel de-al treilea motiv și încă unul foarte bun este faptul că ai toate șansele să arzi mai multe calorii pe timpul iernii. Da, ai auzit bine! Diferența nu este majoră în comparație cu alte sezoane, însă poate fi mic imbold ca să te motiveze să te apuci mai devreme de sport. Mai ales dacă trebuie să dai kilograme jos, nu numai să te menții. Potrivit lui Herman Pontzer, un profesor specializat în energetică, între cinci și zece procente din caloriile arse de un corp în repaos sunt datorate termogenezei. Aceasta din urmă reprezintă procesul prin care corpul tău arde grăsimi pentru a-ți menține temperatura.

Mai mult decât atât, temperatura din perioada iernii este cea mai bună pentru alergat. Cu cât este mai frig, cu atât organismul este supus unui nivel mai scăzut de stres în timpul efortului. Specialiștii spun că temperatura optimă pentru alergat este de cinci grade Celsius. Alergatul iarna ne ajută să ne păstrăm imunitatea mai bună, sporește gradul de confort și rezistența la frig.

Din păcate, începutul este greu. Dar odată ce ai depășit pragul psihologic și te-ai învățat cu efortul fizic, cu siguranță ai căpătat un obicei sănătos. Iar de ăsta este bine să nu mai scapi, indiferent de vremea de afară.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *