Review de film – Avengers: Endgame

Avengers: Endgame a încasat peste 1.2 miliarde de dolari doar după primul weekend în cinematografe. Iar după ce genericul de final de film a început să ruleze pe ecran, lumea din jurul meu a început să plângă. Atât de puternică a fost experiența Avengers: Endgame. Nu vă faceți griji, nu veți găsi nici un spoiler aici, dar dacă nu ați văzut Endgame încă, poate că ar fi timpul să trageți o fugă la cinema. Bineînțeles, dacă sunteți veterani ai universului Marvel. În caz contrar, nu veți înțelege prea multe și producția va fi de prisos pentru voi.

Primul film oficial din universul Marvel a apărut în 2008 cu Iron Man. Pe atunci, nimeni nu realiza că lumea eroilor se va extinde atât de mult și că vor apărea atâția de-a lungul anilor. Eroi precum Thor, Captain America, Guardians of the Galaxy, Doctor Strange sau Spider-Man. Fiecare cu seria proprie de filme, a cărui sfârșit inevitabil are loc în Endgame. În alte cuvinte, oamenii din spatele filmelor au creat ințial acest final, ca apoi să introducă cele 22 de filme Marvel pe rând. Genialitatea constă în firul narativ din fiecare film în parte, în care regăsim toate elementele comune în Avengers: Endgame.

Despre film în sine nu pot spune aproape nimic. Ar însemna să stric povestea, iar acesta este ultimul lucru pe care mi-l doresc. Ce pot spune totuși este că de Infinity War vi s-a părut epic, nici nu vă puteți imagina ce vă așteaptă la concluzia din ultimele scene ale filmului. La început, vedem eroii învinși de către Thanos, care a eradicat jumătate din viața din Univers, că se pregătesc iar de confruntarea inevitabilă cu el. În același timp, trebuie să găsească și o soluție ca să îi aducă înapoi în existență pe cei care au dispărut în Infinity War.

Sună simplu, dar firul narativ suferă unele întorsături de intrigă care complică satisfăcător desfășurarea poveștii. Lucrurile nu stau atât de simplu precum în primul film Avengers. În care, scopul era să găsească Tesaractul, apoi să se lupte cu forțele lui Thanos și în final să sărbătorească victoria cu o șaorma fără gust. Țineți cont că universul din Marvel a deschis foarte multe uși narative iar în Endgame toate au fost închise cum se cuvine. Bineînțeles, au răsărit si multe întrebări în urma filmului. Unele având de-a face cu anumite rupturi de logică, dar la câtă acțiune veți găsi în film, mă îndoiesc că veți avea timp să rumegați de ce a apărut o contradicție, ori ce s-a întâmplat cu lucrul X. Pelicula durează trei ore și am fost atât de prins în acțiune, încât nici nu am simțit cum au trecut.

Singurul meu îndemn pentru voi este să mergeți neapărat la film. Cel puțin pentru mine este cel mai bun din serie și modul în care au concluzionat totul mi-au satisfăcut poftele de fan.