Mercedes E 300 e hybrid 4 matic – un electric cu sunet sportiv

De unde vine E Class?
Mulți cred că E provine de la eleganță sau de la faptul că este midsize luxury saloon… Ei bine, nu!
În 1993 apare Mercedes E-Classe care primește E-ul de Einspritzmotor, adică motor cu injecție pe benzină, care reprezenta vârful tehnologic la momentul apariției lui. De ceva vreme nici nu mai există altfel… :)

E 300 vine cu un hibrid puternic care combină un motor pe benzină 2.0 turbo de 208 cai și un electric de 118 CP alimentat de o baterie de 13.5kWh li-ion care împreună dau un fantastic 316CP pe un cuplu de 440Nm (dat de motorul electric) și ating 100km/h în 5.7 secunde.
Bateria se încarcă în 1.5h la încărcătorul de perete (primind max 7.2 kwh) și 5 ore pe priza normală.
Cutia tradițională cu 9 trepte schimbă parcă mai lin decât la echiparea cu termice. Iar trecerea de la electric la termic sau hibrid se face insesizabil. Doar când bateria este golită un fin observator poate observa trecerea care e un pic mai evidentă.
În această combinație Mercedes ne dă un consum mediu combinat între 4.5 și 7.9 l/100. Iar doar pe urban, un consum mediu “ponderat” de 1.7-1.9…
Portbagajul scade datorită bateriilor de la 570l la 370l.
Noutățile față de precedentul model sunt la interior în marea lor majoritate. Prima cu care ne întâlnim și o folosim cel mai des este volanul. Inspirat din designul cu 3 spite AMG el este dotat cu comenzi senzitive cu care navighezi prin meniu, media și cruise control, dar cea mai interesantă și pe care îți vine să o folosești continuu este volumul.
Bordul, în ciuda ecranelor mari, este puțin ciudat. Nu mai are acea plonjare spre parbriz, ea a fost micșorată, totul părând mai aerisit, dar în detrimentul picioarelor pentru persoane înalte. Display central tactil foarte ușor de lucrat spre deosebire “mouse” care este cam imprecis și greu de prevăzut și de intuit. “Steluța” pentru care am fost “” certat la altă mașină intra în meniul de setări pentru shortcut-urile favorite.

Mercedes E 300e e o mașină interesantă, puțin ieșită din tipicul cu care E-Classe ne-a obișnuit.
Da click pe link-ul de mai jos pentru review!â