Călătoria spre un abdomen plat începe cu dorința. Apoi vine răbdarea. E cea mai grea, știu. Voința și determinarea? Le luăm și pe ele în calcul, sunt foarte importante. După care se instalează mândria. Că deh, devii mai atrăgător. Ba chiar începi să dai și sfaturi. Ceea ce este foarte bine, pentru că asta arată încrederea și siguranța pe care ai dobândit-o în tine și ceea ce privește un stil de viață sănătos. Nu cred că există pe lumea asta un bărbat care să nu fie invidios pe un abdomen bine lucrat, plin de pătrățele care să își permită la orice oră din zi și noapte o porție zdravănă de cartofi prăjiți și burgeri. Drumul e lung, dar nu imposibil. Până la urmă nu poți să dai jos în două luni ce ai pus pe tine în ani de zile.

Primele semne de obezitate apar după 30 de ani, când nivelul de testosteron începe să scadă simțitor, iar metabolismul nu mai este la fel de rapid. Dacă mă uit atent pe stradă, opt din zece bărbați au burtă. Mai mică sau mai mare. Și trist este că de câțiva ani încoace românii se îndreaptă rapid către obezitate, și asta din pricina consumului mare de junk food, a cerealelor ultra-procesate, a alimentelor cu indice glicemic uriaș produse în stil industrial, consum mare de zahăr și bineînțeles lipsa sportului. Și să știi că nu vreau să vorbesc despre cât de inestetică este burta, nu este despre asta. Ci de cât de periculoasă este pentru sănătate. Problemele cele mai mari apar după vârsta de 50 de ani, și aici mă refer la: cele cardiace, tensiune mărită, risc de diabet, dar şi colesterolul şi trigliceridele crescute. Știu că nu sună prea prietenește dar burta este periculoasă, mai ales că voi, bărbații, sunteți de două ori mai predispuşi decât femeile la infarct.

Dar ce este de făcut? Pentru că variante, idei și ambiție avem, nu? Iată câteva reguli de bază care nu sunt atât de greu de urmat.

MESE PRINCIPALE

Dimineață, la prânz și seara. Este foarte important să ai un program bine stabilit, chiar la ore fixe dacă se poate. O masă sărită este o zi în care nu ai slăbit, iar caloriile ce vin după sunt asimilate mai repede și transformate rapid în grăsime. Între mesele principale, nutriționiștii recomandă mici gustări, cum ar fi: fructe uscate, samburi de migdală sau o cafea neagră. Ah, și luați-vă gândul de la mâncărurile gătite tradiţional, cu multă grăsime, prăjeli şi tocături. Mergeți pe variante dietetice, precum cele la grătar sau cuptor și multe salate. Și nu mânca seara după ora 19.00. Dacă mai simți nevoia de mâncare, bea un chefir.

REDIMENSIONEAZĂ PORŢIILE

Dar și numărul de feluri de mâncare consumate la o masă. Adică trebuie să dai skip la ‘ciorbiță’ și aia cu pâine, apoi fel principal și ca să fie ziua ‘plină’ să îți iei și desert. Nu! Rămâi doar cu ciorba, și aceea fără pâine, pentru că umple stomacul fără aport mare de calorii și îți oferă sațietate prelungită. Sau alege doar felul principal. Și fără bere, vin sau băuturi acidulate. Nu fac decât să baloneze și să creeze disconfort.

FĂRĂ ZAHĂR 

Semnele cele mai comune că mănânci prea mult zahăr sunt foamea exagerată şi nevoia constantă de ceva dulce. Nu mai zic de oboseală, îngrăşare, neputinţa de a slăbi și creşterea grăsimii din zona abdominală. Cel mai bine este să consumi alimente bogate în proteine, pentru ca organismul să folosească zahărul în exces depozitat în organism. Cele mai bune alimente sunt: ouă, carne de pui, vită, iepure, peşte, brânzeturi scăzute în grăsimi, linte, fasole, năut, iaurt, nuci, seminţe.

FĂRĂ ALCOOL

Prezenţa alcoolului în organism reduce arderea grăsimilor de depozit şi favorizează transformarea caloriilor alimentare în ţesut adipos. Dacă vorbim totuși de bere, din punct de vedere al aportului caloric, aceasta are un conţinut mic de calorii, iar dacă este consumată cu moderaţie nu îngraşă. Cel puțin asta ne aigură specialiştii. 350 de ml de bere conţin 150 de calorii, 13 g de carbohidraţi, 1.5 g de proteine, 0 g de grăsimi şi 5% alcool. Concluzia? Berea poate face parte dintr-un stil de viaţă sănătos datorită conţinutului  de peste 90% apă şi a unui aport de vitamine, precum B2 şi B6, alături de sodiu.

FĂRĂ CARBOHIDRAȚI

Cel mai indicat este să elimini de la cină pâinea, pastele, orezul, fructele, cartofii și chiar mămăliga. Înlocuiește cu proteine (carne slabă de orice fel, peşte) şi legume. Oricum seara trebuie să fie masa cea mai ușoară și cu puține alimente. No carb este primul sfat pe care un nutriționist îl oferă atunci când fixează o dietă. Și asta pentru că odată pătrunşi în organism, carbohidrații sunt transformaţi în zahăr, cea mai accesibilă sursă de energie pentru corpul tău. Dacă această energie nu este consumată în întregime, excesul se depune.

NU UITA DE SPORT

Eu cred cu tărie că sportul ajută fantastic de mult organismul să fie sănătos. Pe lângă alimentaţie, mişcarea este cea care dă rezultatele cele mai rapide și mai bune. Alergarea uşoară, cam o jumătate de oră pe zi, ajută foarte mult să scapi de burtă, nu mai zic de mersul constant la sală. Însă pe lângă partea de slăbit, sportul te binedispune, crește capacitatea de asimilare a informațiilor, menține sănătatea psihică, întărește imunitatea și reduce stresul.

 

You Might Also Like

2 Comments

  1. 1

    Super adevarat tot ce scrie in articol. Bravos.
    Anul trecut am inceput un regim cu dieta si am respectat întocmai ce mi-a spus doctorul dietetician. In 3 luni am ajuns de la 106,5 Kg la 93.
    Acum am ajuns la 87-88 Kg numai datorita schimbarii regimului alimentar !!! Acum, nici macar nu ma mai gandesc la ce mananc pt ca mi-a intrat in reflex sa nu ma ating de prostioarele care altadata mi se pareau normalitati. Va incurajez sa urmati ce scrie in acest articol cu toata convingerea.
    Ceea ce este de mentionat si laudat la articolul tau este ca exact aceste chestiuni sunt prevazute in regimul de dieta si mai apoi de mentinere.
    Felicitari.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *