Game Review | PlayerUnknown’s Battlegrounds

În fiecare an, te rogi la toate icoanele de pe monitor să apară un shooter atât de revoluționar, încât forța lui să te dea pe spate, să te izbească de toți pereții, încât să fii nevoit să îți renovezi apartamentul. Din păcate, pe tărâmul cam repetitiv al shooterelor generice, evoluțiile apar încet și rar. Nici vorbă de vreo schimbare radicală, care să umple străzile de profeți ai Zilei de Apoi, cu pancarte ca din „Ziua Independenței”, pe care scrie cu marker negru și gros că „Sfârșitul e aproape”. PlayerUnknown’s Battlegrounds promite să fie însă un adevărat Mesia al categoriei sale, Salvatorul nostru s-a pogorât din ceruri să ne izbăvească de monotonie.

Battlegrounds

Jocul este un shooter online, și, precum bărbații din generațiile recente, nu prea irosește timp cu preludiul. Din primele momente de joc, te trezești parașutat dintr-un avion, apoi aterizezi pe o insulă unde te așteaptă cam o sută de inamici însetați de sânge. Adică alți jucători. Din clipa în care bocancii tăi virtuali ating pământul digital, asfaltul sau mlaștina, vei începe să simți cum tensiunea crește fără oprire. E momentul în care trebuie să iei deciziile cruciale, în funcție de stilul tău. Poți fi lupul singuratic sau poți face ravagii împreună cu prietenii, într-o echipă. Ca în vestitul serial nouăzecist „Nemuritorul”, scopul tău este să câștigi runda. Iar pentru asta, fix pe modelul lui Duncan Macleod, trebuie să rămâi ultimul în viață.

Battlegrounds

Totuși, adevărata distracție începe abia când vezi restul jucătorilor cum se împrăștie bezmetic, ca niște șoricei speriați, în goana după echipament. Tu aterizezi acolo doar cu hainele de pe tine – sau chiar în chiloți. Dacă nu ai avut norocul să te pomenești lângă o Dacie 1310, o motocicletă sau un Buggy, imediat începi să o zbughești și tu după arme, muniție, armură sau medicamente. Le poți găsi în puzderia de case, de șoproane, de magazii sau de școli în care trebuie dai buzna primul și să faci prăpăd. La câteva minute după primele împușcături, dacă mai încă ești în viață, vei observa cum un câmp de forță în formă de dom începe să cuprindă întreaga harta.

Scopul acestei bariere este să restrângă spațiul. Ești împiedicat astfel să prinzi cumva rădăcini la marginea zonei de joc și pur și simplu să aștepți ca restul jucătorilor să se elimine între ei, până crezi tu că e momentul să intri în scenă. Din contră, bariera te silește să îți asumi rolul unui Mărgelatu, adică să fugi către pericol și nu în direcția opusă. Asemenea justițiarului dotat cu revolver cu 11 țevi, te poți găsi în mijlocul unui schimb de focuri ca în vestul sălbatic, dar poți fi și un vânător tăcut care își urmărește prada de-a lungul unui oraș întreg. Ai și opțiunea să lucrezi asemenea lui Sherlock și să deduci dacă un inamic este cu tine în casă, după ce, să zicem, găsești o ușă deschisă. Spre deosebire de alte shootere, formula unică din PUBG constă în faptul că nu împuști în stânga și în dreapta ca să câștigi. Trebuie să îți măsori acțiunile cu responsabilitate, deoarece un pas greșit poate fi și ultimul. Faptul că tu alegi stilul preferat de abordare îți garantează că niciodată o rundă nu va fi jucată la fel și a doua oară. Dacă vei fi destul de bun încât să ajungi pe locul I, îți garantez că nu vei putea retrăi experiența cu un alt titlu care doar pretinde că face la fel.

Elementul care te va readuce constant în fața calculatorului este senzația de originalitate, precum și satisfacția care vine cu orice meci. În special atunci când vezi că, de la o rundă la alta, devii din ce în ce mai eficace. Dacă iubești jocurile care îți răsplătesc agilitatea reflexelor, dar și maturitatea deciziilor, atunci îți recomand cu tărie să îl încerci și pe acesta.

Cu peste zece milioane de exemplare vândute în mai puțin de șase luni de la lansare, PUBG este pe departe cel mai spectaculos fenomen al anului 2017 din lumea jocurilor video. Nu e nici de mirare, fiindcă acest stil de „ultimul rămâne în picioare” nu se mai regăsește atât de bine implementat în alt joc. Dacă te încumeți la o asemenea experiență, poți găsi jocul doar pe Steam, la prețul de 30 de euro. La începutul lui 2018, producătorii promit că îl vor lansa și pe consolele din gama Xbox One.