Direcția unei mașini este cheia către una dintre plăcerile sacre ale șofatului. Când te simți implicat la volan, uiți de tot și te bucuri de fiecare viraj. Chiar și atunci când circuli cu viteza legală prin oraș. Unii șoferi înțeleg satisfacția specială pe care o oferă anumite modele atunci când le învârți volanul. Direcția bine calibrată poate să te facă să te simți corp comun cu autoturismul pe care îl conduci.

Abonează-te la Cavaleria.ro pe Youtube

Senzația “legării” unor viraje amintește de clipa când întinzi perfect unt pe pâine dintr-o mișcare. Unele mașini asigură la fiecare curbă sentimentul descris. Ei bine, inovațiile din industrie au adus mai mulți șoferi aproape de nirvana pe patru roți. În plus, mașinile lor sunt mai sigure, mai manevrabile și mai rapide decât ar fi fost fără sistemul care face subiectul acestui material.

Totul se întâmplă datorită direcției integrale. Știm că nu este o lansare de ultimă oră, dar a devenit mai populară ca niciodată. Unii dintre voi poate că au mai auzit de ea, însă alții află abia acum. Când Audi, BMW, Mercedes-Benz și Ferrari folosesc același tip de tehnologie, poți să fii sigur că este de bine. Ceea ce ar trebui sa te facă fericit este că sistemul nu este ceva exclusiv pentru cei cu conturi generoase. Încă de prin 2012, un român putea găsi cel puțin un model Renault cu direcție integrală în showroom.

Așadar, în viitor, să nu te miri dacă vezi în lista de opționale direcția integrală și la viitoarea ta mașină. Acum știi ce este și la ce-i bună.

You Might Also Like

4 Comments

  1. 1

    Am testat-o pe fosta Laguna Coupé si pe noul Megane GT, si este intr-adevar un plus clar la agrementul condusului.

    Masina dotata cu acest sistem (deja prezent se pare in anii 80 la Honda Prelude, dar readus la nivelul actual pe Laguna III, apoi pe Megane IV si pe Talisman) este foarte agila la schimbarea de directie si ofera o stabilitate foarte buna pe viraje.

    De altfel, la lansarea modelului Laguna GT, prin 2008-2009, circula pe net si un video cu testul “baionetei” in care Laguna GT avea viteze de trecere a testului superioare modelului Porsche Boxster S din perioada respectiva.

    Nu degeaba Porsche si Audi au introdus si ei sistemul ca dotare optionala pe unele modele, BMW il avea pe fosta seria 5 (dar incompatibil cu xDrive), il are pe actuala seria 5 si va aparea si pe viitoarea seria 3.

  2. 2

    Directia integrala aparuse la un moment dat si pe Citroen ZX si era pasiva. Se simte misto masina in curbe, cum spui tu, simti ca faci parte din ea.

  3. 3

    @ Remus
    Știm ce spui, la ZX și la alte câteva modele de la Peugeot și Citroen a fost standard un sistem de direcție pasivă. Am petrecut multe mii de kilometri cu un asemenea model și era plăcut la condus, dar nu este la fel cu tehnologia despre care vorbim în acest articol.
    @ Bratu Ciprian
    Așa este. :)

  4. 4

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *