Noul HYUNDAI TUCSON Plug-in hybrid – Aceeași mașină, complet nouă

 

La cea de-a 87-a editie a salonului de la Geneva (salon renumit pentru prezentarile auto avangardiste) Hyudai și-a manifestat plenar dorința de a fi un jucător de top 5 pe piața auto (din punct de vedere tehnologic, de design și al vânzărilor).
De atunci și până azi Hyundai a devenit tot mai remarcat pe stradă iar tehnologiile lor fiind printre cele mai avansate.
Sunt Flavius Câmpeanu și azi vă prezint Hyundai Tucson Plug-in Hybrid ultima creație a celor de la Hyundai în materie de SUV-uri mijlocii sau mai degrabă crossover-e. Dacă din punct de vedere al design-ului Tucson (pe care deja îl știm de pe stradă) s-a arătat un competitor serios pentru rivalii lui apropiați RAV4 și CR-V, iată că el a făcut și pasul cel mare în domeniul tehnologiei.
Noul Tucson combină în grupul său motopropulsor un clasic de 1.6 turbo pe benzină în 4 cilindri, cu motorul electric prin tehnologia hybrid la care adaugă și atât de căutatul plug-in cu o baterie de 13.8kw-h. Așa încât Tucson Plug-in Hubrid în această combinație atinge un uimitor prag de 261 CP, ceea ce îl face cel mai puternic Tucson de până acum. Bine, eu în continuare am ușoare rețineri la cum sunt calculați și declarați acești cai putere, dar asta e doar o părere personală.

(Mai jos la drive test) majoritatea își pun (natural) întrebarea care e gheșeftul cu acest plug-in? De ce nu ajunge doar Hybrid-ul? Câștigul cel mare este acela că, pe lângă faptul că ai la îndemână posibilitatea de a merge doar electric, cànd bateria se termină intervine tehnologia convenționala și poți ajunge la orice destinație dorești fără enoții. Dar, mai mult decât atăt, funcție de cât de des o poți reîncărca, sunt șanse să mergi luni cu mașina fără să mai treci pe la benzinărie!

In modul EV Tucson merge aproximativ 50 km dintr-o singură încărcare. Când bateria a fost epuizată intri automat pe motorul conventional. Tucson vine echipat standard la acest model cu tractiune All-Wheel Drive ceea ce confort si siguranță pe drumuri alunecoase sau acoperite cu zăpadă. Cei 50km se încadreaza în distanța pe care o acoperă majoritarea plug-in-urilor, inclusiv frații lor de la Kia care folosesc același grup motor, și se apropie de concureta sa directă RAV4 care are un aproximativ de 60 km.

Dar cum se conduce Tucson Plug-in Hybrid?

Dincolo de eleganta variantă EV, noul Tucson seamănă izbitor de mult cu varianta Hybrid fiind bineînțeles superioară variantei conveționale prin silențiozitate, accelerare rapidă și plăcută și un altfel de consum. Motorul PHEV lansează mașina de la 0 la 100km/h în 7.6s, noi nu am reușit să scoatem mai puțin de 8. Dar fracțiunile acestea depind de multe alte condiții de măsurare. Ce este interesant e că la drumurile lungi electricul susține bine mersul mașinii, fără a fi nevoie să pornească cel pe benzină. Este adevărat că, atunci când îi dai kick-down și cutia retrogradează, motorul pe benzină pornește imediat și lucrează împreună cu cel electric, dar este oprit imediat ce suplimentul de putere nu mai este necesar.
Frânele, suspensiile și direcța sunt îndreptate către confort, neexistând diferențe față de varianta hybrid, către un mers plăcut și elegant ne sportiv. De aceea în oraș e o adevărată încântare să îl conduci. Deși îți ia o perioadă să te obișnuiești cu caroseia aceasta cocoșată și cu vizibilitatea pe lângă stalpii față și centrali.

La interior Hyundai Tucson Plug-in Hybrid are un spațiu destul de generos, având în vedere dimensiunile mașinii, cu scaune față confortabile cu încălzire și ventilate, având pentru bancheta din spate și o ușoară reglare a poziției spătarului pentru drumurile lungi.
Sistemul de climatizare are trei variante pentru auto (low, medium si high) la care se adauga si variantele de dispersie separate ale aerului care elimină neplăcerile ventlațiilor puternice direct către pasageri și a zgomotului produs de ventilator.
Designul refăcut la interior duce mașina către o abordare îndreptată către touch, eliminând aproape complet analogicul, pentru multimedia și climatizare. Din păcate această digitalizare vine și cu dezavantajele ei: imposibilitatea de a lucra cu mănuși normale, sau ude și amprentele care se văd continuu pe ecran, fapt pentru care ai nevoie de o lavetă permanent in mașină.
Ca tehnologie, Tucson mărește ecranul central la 10.3″, îmbunătățește comunicare prin Apple Carplay sau Android Auto, deși rămâne încă tributar cablului pentru conectarea la ecran. Sistemul audio face și el un pas înainte și utizeaza Bose.
Driving Assist este excelent pe autostradă combinând cruise control cu lane control, remarc că override-ul pentru lane control nu este dificil cum este la alți constructori.

Ca plusuri aș remarca design-ul interior îmbunătățit cu multe obțiuni tehnice standard spațiu mai mult pentru locurile din față și o garanție mărită la 10 ani sau 150000km pentru grupul motor și baterie.
Ca minusuri: touch-ul anevoios care poate distrage atenția, spațiul în continuare mic în spate, prețul cam mare (dar în ceea ce privește prețurile mai noi nu ne mai miră nimic).