Tesla VS Volkswagen | Cine va câștiga lupta?

Succesul celor de la Tesla a rupt norii, a lăsat în praf companii foarte mari însă acele companii nu simt asta pentru că lumea încă mai poate cumpăra o mașină cu un motor termic. Volkswagen s-a trezit în schimb. Companii de zeci de ani în industrie nu au prevăzut creșterea în popularitate pe care o au mașinile electrice, dar în același timp majoritatea brandurilor au anunțat că vor o tranziție completă la o gamă pur electrică până în 2030 cel puțin. Cum ajung să facă asta? Pentru că odată propus un așa țel, trebuie pusă la punct fiecare mărgică din lanțul de producție, mai ales că este ceva nou cu care nu au mai avut până acum de-a face. Aici este punctul în care Tesla ia fața competiției pentru că scopul lor nu este doar acela de a face mașini electrice, ci de a face procesul cât mai eficient posibil, iar Volkswagen a realizat beleaua în care se află.

Eficiența va fi cea care va învinge mereu indiferent de industrie, de produs sau orice alt criteriu la care te poți gândi. Dacă cineva face un lucru la fel de bine cu ce există pe piață, dar mai rapid și cu mai puține resurse, acel cineva are un avantaj masiv. Să vedem cum se aplică ideea asta de eficiență pe cazul Tesla versus Volkswagen, singurii care, în momentul de față, au mai multe vânzări ca Tesla în Europa. În China și America lupta e deja pierdută. Dar nu se știe pentru cât va mai dura pânã pierd și Europa. De ce zic că au pierdut lupta acolo? În septembie, în China au fost vândute 10.126 de modele ID în timp ce Tesla a vândut peste 56 de mii de mașini. Iar dacă vorbim de America, au vândut 27.300 de mașini din ianuarie până în septembrie în timp ce Tesla 223.302. De 8 ori mai multe.

Totuși să ne întoarcem în Europa pentru că acolo Volkswagen se descurcă destul de bine. Este pe locul 1 cu 293 de mii versus 241, dar atenție mare, încă nu a început producția în Berlin pentru că va fi la un total alt nivel față de ce am văzut până acum. Exact cum a spus și Elon Musk, fabricile sunt ineficiente, inclusiv începuturile brandului cu fabrica de la Frement. În momentul actual, fabrica din China produce 800 de Model 3-uri și 1600 de model Y-uri pe zi în timp ce Volkswagen fac cam 800 de ID.3-uri și ID.4-uri combinat! Iar pe lângă asta, un Model 3 se produce în 10 ore în timp ce un ID.3 în 30 de ore.  Reușesc performanța asta datorită unei prese de aluminiu care face totul mult mai rapid. Cu ajutorul ei face fabrica din China produce 1600 de model Y-uri pe zi. Dar cea din Berlin va avea 8 în primă fază în timp ce Gigafactory din Shanghai are 5, dar nu am găsit dacă toate sunt folosite în producție acum. Cea din Germania va începe cu 2 gata de treabă pentru Model Y. Pe ele se bazează Tesla că va rupe norii.