SUV full-electric Toyota, Audi A6 e-tron cu 700 km autonomie și Huawei Lansează prima mașină

Toyota vrea să recupereze teren cu modele ca bZ4X, un concept care nu se va schimba foarte mult în varianta de serie. Acronimul BZ vine de la ‘beyond zero’, ultimul motto al gigantului Japonez, care s-a angajat să reducă emisiile modelelor sale cât mai repede spre zero și să devină o companie cu amprentă de carbon zero.

Audi a dezvăluit luni un concept care se numește A6 e-tron, full-electric, care nu seamănă deloc cu modelul A6 actual. Caroseria e una de fastback și, drept urmare, seamănă mai mult cu A5 Sportback sau un A7, ba chiar aș zice că e mai elegantă și subtilă decât amândouă.

După EQA, variant electrică a lui Mercedes GLA, acum a fost dezvăluit și EQB care este, da, ai ghicit, varianta pe baterii a modelului GLB. Mecanic, cele două sunt foarte asemănătoare, însă EQB propune o caroserie mai apropiată ca stil de cea a unui SUV adevărat și mai mult spațiu în interior. La fel ca GLB, EQB va putea fi comandat și în variantă cu 7 locuri.

Volkswagen ID.4 a fost votată ‘World Car of the Year 2021’, adică mașina anului în lume, în competiția anuală pornită în 2005. Pentru a stabili mașina anului, un juriu format din 93 de specialiști din 28 de țări a testat toate modelele angrenate în concurs și apoi a fost anunțat un câștigător. ID.4 a ajuns în finală cu încă un model full-electric, Honda e, dar și alături de noua generație Toyota Yaris. Ar mai trebui menționat că nu e primul Volkswagen care primește coroana de mașina anului în lume; au mai câștigat competiția și Golf VI în 2009, Polo în 2010, Up! în 2012 și Golf VII în 2013.

Huawei o fi cunoscut pentru telefoanele pe care le produce, însă vrea, se pare, să producă și automobile. Ieri a arătat prima sa mașină, un crossover plug-in hybrid numit simplu SF5. SF5 mai promite o autonomie pur-electrică de vreo 180 km, calculată după ciclul de testare mai vechi, NEDC, ce de obicei dă niște rezultate mai mult decât optimiste. El încă se folosește în China, deși în Europa s-a trecut la WLTP, care e mai apropiat de realitate, chiar dacă nici el nu e perfect. 

Vorbim pe larg despre toate în clipul de mai jos: