Struțocămila Citroen C5 X și Futuristul Hyundai Staria
În autotech-ul cu știri despre mașini de săptămâna asta, abordăm probabil cel mai discutat subiect al ultimelor zile: rezultatul dezamăgitor al cuplului Dacia Sandero și Logan la testele de siguranță Euro NCAP. Ambele au primit doar două stele, însă ai face bine să nu te grăbești să le judeci, pentru că asta nu mai înseamnă că nu sunt mașini sigure.
Chiar cei de la Euro NCAP au spus că ambele sunt foarte solide din punct de vedere structural, dar că au fost depunctate pentru faptul că sistemele active de siguranță nu sunt dintre cele mai avansate, iar organizația pune din ce în ce mai mult accent pe aceste sisteme care au o pondere din ce în ce mai semnificativă pentru scorul final.
Apoi vorbim despre situația ciudată pe care a creat-o un vlogger din Rusia, specializat pe dezasamblat și analizat mașini. El a publicat recent un video cu un Renault Duster (practic aceeași mașină ca Dacia Duster, dar adaptată la… nevoile pieței din Rusia) în care a cam luat la mișto soluțiile constructive alese de francezii și românii care au conceput Dusterul. Concret, el a spus că se așteaptă să găsească , soluții țigănești,’ o afirmație spunem noi nepotrivită.
Citroen are un nou vârf de gamă, o struțocămilă mare care aduce cu Honda Crosstour. Se numește C5 X și promite un confort neegalat la rulare, tehnologii avansate și o variantă plug-in hybrid de 225 cai putere. Până aici totul bine, însă e posibil ca mașina asta, care e așa ca o combinație între un sedan, un break și un SUV, să aibă de suferit din cauza aspectului și să nu fie foarte populară. Noi de-abia așteptăm s-o conducem, să vedem cum se comportă suspensia ei specială și scaunele gândite după principiul saltelelor… orice ar însemna asta.
O altă mașină pe care de-abia o așteptăm este Hyundai Staria, un monovolum de dimensiuni mari, adus parcă din viitor de coreeni pentru a transporta până la 11 pasageri în prezent. Noi credem că e una dintre cele mai interesante mașini arătate anul ăsta, cel puțin din punct de vedere al designului, pentru că deși arată futurist, în Europa ea va fi disponibilă cu un… tradițional motor de 2.2 litri diesel, cuplat la o cutie de viteze manuală (pentru automată va trebui să plătești în plus).
Dacă vrei mai multe detalii, click pe video, iar dacă ți-a plăcut video-ul, răsplătește-l cu un like sau chiar un share.