Review de film – Murder Mystery de pe Netflix

De regulă nu sunt fan al filmelor cu Adam Sandler. Am fost odată, la vârsta fragedă și impresionabilă de zece ani, când eram pe jos de râs la Happy Gilmore. Dar de atunci, papilele cinefile mi s-au mai șlefuit un pic și nu mai pot să diger comedii de acest fel. Slavă cerului că Murder Mystery nu este atât de absurd și spre mirarea mea, mi-a plăcut la nebunie. Pentru o „chilluială” de vineri seară, merge perfect. Singur, alături de jumătatea ta, ori cu niște beri reci și niște prieteni. Pe cine păcălesc? Berile reci merg indiferent de companie.

Povestea filmului îi vede pe soții Spitz, care după 15 ani de căsătorie încă nu au fost în luna de miere pe care Jennifer Anniston o visează încă de atunci. Adam Sandler, soțul ei, scoate un miracol din pălărie și în timpul unei certe pe acest subiect îi spune lui Jennifer că a cumpărat o excursie în Europa. În avion, soția lui Sandler întâlnește un viconte de la clasa întâi, care ajunge să îi invite pe amândoi la un eveniment important. Evenimentul îl are ca subiect principal pe unchiul său miliardar care urmează să își împartă moștenirea. Dăm fast forward și îi vedem pe toți într-o cameră, luminile se închid, iar când se aprind la loc, miliardarul are un pumnal înfipt în inimă. De aici începe tot amuzamentul, mai ales când poliția îi suspectează pe soții Spitz de crimă iar ei trebuie să își reabiliteze numele.

FIlmul este o comedie inspirată din Orient Express, dar cu bun gust și fără glume exagerate și puerile ca în Happy Gilmore. Nu că Happy Gilmore ar fi un film teribil, probabil încă aș râde la unele faze la fel de tare ca acum aproape 20 de ani. Acestea fiind spuse, Murder Mystery este o comedie foarte reușită care mi-a dat o stare excelentă și îl recomand tuturor. După cum am spus, merge foarte bine într-o seară de vineri de după muncă, mai ales dacă nu ai chef să ieși în oraș. Au americanii o expresie: ”kick back, relax and enjoy the show.”