Review de film – Brightburn / Focviu

Nu sunt fan a filmelor horror în care se crează o tensiune, știi că vine momentul în care vei sări de pe scaun, iar apoi îți apare ceva pe ecran și ce să vezi, sari de pe scaun. Dar când am văzut trailerul pentru Brightburn am spus că va fi ceva diferit față de The Conjuring, Anabelle, Insidious și așa mai departe. După ce l-am văzut ieri, pot spune ușurat că am avut dreptate și că Brightburn este un film horror bun.

Dacă ar fi să sumarizez filmul, aș spune că Brightburn este varianta „evil” sau malefică a lui Superman când era copil. În principiu, personajul principal Brandon are aceeași poveste și aceleași puteri pe care le avea și omul în colanți albaștri. El începe să le descopere odată ce împlinește 12 ani. Pubertatea asta, ce să-i faci, nu?

Image result for brightburn

Până atunci a fost ca oricare alt copil normal și nu a dat nimănui de bănuit că ar fi ceva în neregulă cu el. Bine, dacă facem excepție că părinții lui adoptivi l-au găsit într-o navă spațială în mijlocul pădurii. Chestia e, că exact când Brandon a trecut de pragul pubertății, nava s-a activat și a început să îi transmită un mesaj. După cum puteți intui, acest mesaj nu a fost unul bine intenționat.

Image result for brightburn

Ușor, ușor, acesta începe să distrugă tot ce nu îi convine, ceva tipic fenomenului hormonal prin care trece. Din nefericire, singurul lucru care îl enervează sunt oamenii. La un moment dat, nici nu mai dă semne de empatie și nu mai discriminează între membrii propriei familii și străini. Așa că începe să își folosească super puterile. Își umple victimile de spaimă, ca apoi să le măcelărească în cele mai crunte moduri posibile. După cum am spus, imaginați-vă că Superman este copil dar are toane de psihopat. Ori Paris Hilton cu puteri, alegeți voi.

Mi-a plăcut că Brightburn nu respectă toate clișeele unui astfel de film horror și că aduce unele idei noi. Cu siguranță sunt și momente în care crește tensiunea, ți se încordează genunchii și ești 100% sigur că va apărea ceva de după colț. Ca să nu fii dezamăgit și să tresari atunci când se întâmplă. Dar modul acesta, împreunat cu faptul că suntem familiarizați cu protagonistul de la început și nu este vreo entitate care se ascunde prin umbre, fac ca Brightburn să aibă ceva aparte. Care nu îl face să fie doar un alt film horror de duzină unde știi toată structura lui doar când te uiți la titlu.

Image result for brightburn scene

Scenele de la final sunt un spectacol vizual care îți dau impresia că nimic nu poate opri bestia asta extraterestră și rămâi cu un sentiment de uimire și lipsit de speranță. La urma urmei cine îl va opri? Răspunsul la întrebarea asta nu ne este dat, dar în ultimele secunde vedem că Brightburn face parte dintr-un univers întreg, cu multe alte filme care urmează să apară. Eu unul abia aștept să le văd pe toate fiindcă mi-a plăcut mult cum a fost spusă povestea.