VIDEO – Reebok Liquid Factory sau Adidas Futurecraft

Cu siguranță, imprimarea 3D este una dintre tehnologiile care poate avea un impact enorm asupra umanității. Și deși nu și-a atins poate nici măcar 10% din potențial, tehnologia are deja o sumedenie de domenii în care poate fi aplicată. De la medicină, design, arhitectură și chiar modă.

Una dintre cele mai celebre creații din modă folosind imprimarea 3D este rochia schelet semnată Iris van Herper. O minunăție de articol vestimentar ce nu ar fi putut fi vreodată reprodus fără o astfel de tehnologie. Tipul a trecut, tehnologia a devenit din ce în ce mai prietenoasă și mai accesibilă, iar tinerii designeri și artiști se pot folosi de ea. Și dacă artiștii folosesc imprimantele 3D pentru a produce accesorii, marii producători de îmbrăcăminte sport o folosesc pentru a fabrica cele mai tari tehnologii. E drept că altfel poți inova cu milioane de dolari rezervate pentru cercetare. Așa cum am mai spus, între marii producători de echipamente sport există o competiție directă în ceea ce privește inovarea. Astfel, atunci când un brand preia o tehnologie și o implementează în produsele proprii, brand-urile concurente se luptă să preia ideea și să o îmbunătățească.

Așa s-a întâmplat în 2016 când Adidas a lansat primii său pantofi printați 3D, iar după ce Under Armour au intrat pe filieră cu UA Architech, nemții au plusat și au anunțat lansarea Futurecraft 4D. Și pentru că tehnologia s-a dovedit populară, New Balance au venit și ei cu o variantă proprie – Zante Generate. Cea mai nouă creație din industrie este Liquid Factory de la Reebok și poate fi pusă pe picior de egalitate cu Futurecraft de la Adidas. Două modele care au în spate tehnologie de imprimare 3D. Obținute prin metode și cu materiale diferite, ce-i drept.

Dar despre cum este folosită tehnologia 3D în fabricarea pantofilor sport și ce aduc aceștia în plus, în materialul de mai jos: