Nu cred că mai are sens să îți zic că, de cele mai multe ori, coșurile și toate impuritățile de pe fața ta apar din cauza alimentație sau a îngrijirii necorespunzătoare. Nu cred că vrei ca pielea ta să fie una îmbâcsită și cu un aspect neîngrijit, iar pentru asta, pe lângă rutina zilnică ce ține de curățarea și hidratarea pielii, trebuie să ai grijă ce să nu mănânci. Există o listă de alimente super delicioase care au un rol benefic pentru piele, iar fix despre asta am să vorbesc în rândurile care urmează. Îți recomand cinci alimente care îi fac bine tenului tău.

 

În primul rând, mai toate alimentele bogate în zahăr sunt dăunătoare pielii. Am zis alimentele, dar și băuturile sunt extrem de nocive, mai ales cele carbogazoase. Există totuși niște excepții de la regulă făcute de câteva alimente surprinzătoare. Ca de exemplu, ciocolata și vinul roșu, consumate cu moderație, pot aduce un plus de ”viață” pielii tale. Dar repet, consumate cu moderație.

Somonul

Conform dermatologului Kenneth Mark, carnea de somon este cea mai sănătoasă și a fost numită drept cel mai puternic antioxidant al naturii. Doctorul susține că ”astaxantinul este mult mai puternic decât vitaminele C și A” iar asta pentru că stimulează colagenul și reduce urmele vizibile ale ridurilor de la soare. Consumul constant de somon, bogat în acizi grași Omega 3, reduce riscul de boli coronariene, de infarct, Alzheimer și previne orbirea la persoanele trecute de 50 de ani. Acesta mai conţine şi aminoacizi esenţiali, care ajută la menţinerea masei musculare, dar şi proteine, care susţin un nivel al metabolismului care permite pierderea în greutate.

Ceaiul verde

Ceaiul verde chinezesc este popular pentru proprietățile sale terapeutice și detoxifiante. Acesta conține vitamina E, cea care ajută la încetinirea procesului de îmbătrânire, îmbunătățește elasticitatea pielii, crește nivelul de energie și chiar ajută la ameliorarea durerilor de cap. Vă recomand ca în loc de o cafea să încercați o ceașcă de ceai verde, s-ar putea să vă ajute mai tare și chiar să înceapă să vă placă. Ceaiul verde are în compoziție până la 40% antioxidanți, dar și multe alte substanțe active, vitamine și minerale: vitaminele A, B, E și C, fier, calciu, fosfor și potasiu, teină, aminoacizi, proteine, și alcaloizi cu efect de stimulare nervoasă.

Afinele

Vă plac sau nu afinele trebuie să știți că au cea mai mare capacitate antioxidantă dintre toate fructele. Cel care dă culoarea albastră afinelor se numește antocianine și este bogat în vitaminele A, C și E, care puse la un loc, conferă un plus de fermitate pielii. Afinele sunt bogate în vitaminele C, E și A, seleniu, zinc si fosfor, toate foarte benefice și esențiale pentru sănătatea organismului. Pe lângă faptul că previn îmbătrânirea, afinele întăresc sistemul imunitar, protejează împotriva cancerului și au proprietăți anti-inflamatorii.

 

 

Roșiile

Consumă cât mai multe roșii crude, indiferent de anotimp. Da, vara sunt mai bune, dar la fel de bine le poți consuma iarna, sub diferite forme: suc de roșii, pastă de roșii și chiar coapte. La fel ca majoritatea alimentelor din top, roșiile înbunătățesc protecția pielii la soare. Consumul de roșii ajută pielea să își mențină aspectul estetic. Beta carotenul, pe care îl găsim și în  morcovi sau cartofi dulci, au o acțiune protectoare asupra pielii și mai ales împotriva radiațiilor UV. De asemenea, licopenul conținut de roșii încetinește procesul de îmbătrânire a pielii și reduce riscul apariției cancerului cutanat.

Ciocolata neagră

Tuturor ne place. De la mic la mare. Și oricât de tare am încerca, noi ăștia mari, să renunțăm la ea, se pare că ar trebui mai degrabă să îi găsim un loc în alimentația noastră zilnică. Ciocolata neagră este sănătoasă cu cât are un conținut mai mare de cacao. Așadar, cu cât mai multă cu atât mai bine. Ciocolata neagră are un conținut crescut de antioxidanți, aceștia se numesc flavonoizi și ajută în lupta corpului împotriva radicalilor liberi care cauzează procesul de oxidare a celulelor.

Cam acestea sunt cele  mai bune alimente pe care le ai la îndemână oricând și care îți pot transforma tenul, treptat ce-i drept, într-unul curat și sănătos.

You Might Also Like

2 Comments

  1. 1
  2. 2

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *