Începe criza auto? – Hongqi H9, Kia K8, Porsche Taycan Cross Turismo, Renault Arkana – Cavaleria.ro

Din drag de mașini, revenim astăzi cu noutățile din domeniu și începem în forță cu două deserturi inainte să vă dăm pastila amară. Avem și motoare pe benzină și lux opulent dar și electrice pentru că avem cu 4 și 5 locuri pe mai multe paliere de buget. Dar incepem cu desertul. Asa arata limuzina chinezească HONGQI H9, adică steagul roșu în traducere liberă, un concurent pentru BMW Seria 5, Mercedes E-Class pe care le depășeste în lungime și lățime inclusiv în variantele long wheel base.

A doua masină inaccesibilă este Kia K8, primul model sosit după rebranding-ul Kia care ar trebui să vorbeasca despre simetrie, ritm si ascensiune. Eu văd mai degraba o mașină frumoasă care arată premium dar care nu va ajunge în țara noastră. Kia a pus dotări ca fotolii de piele, panouri de lemn si ecrane color late, cam ca în orice sufragerie. Diferenta este că aici sufrageria are suspensie pneumatică.

Și să revenim la lumea reală, la mașini pe care nu prea le mai cumpărăm se pare iar constructorii nu mai pot aștepta finalul pandemiei.

Skoda își reduce personalul cu 2% prin oprirea angajărilor. Practic vor scădea personalul prin deces, pensionare sau schimbarea priorităților de carieră. Motivul, o scădere cu 19,1% a vânzărilor în 2020, pe fondul pandemiei şi a închiderii fabricilor. Skoda a livrat puțin peste un milion de vehicule anul trecut, faţă de 1,24 milioane în anul anterior. Nici Dacia nu are un an mult mai bun. Înmatriculările de autoturisme noi in Romania au scăzut in februarie 2021 cu aproape 22% față de februarie 2020.

Dar asta nu ne poate opri să iubim mașinile, așa că am pentru voi… Porsche Taycan Cross Turismo mașina care sper eu va face pentru Panamera Sport Turismo ce a făcut Taycan pentru Panamera, adică sa electrifice familiile care fac drumuri lungi de pe benzină pe electric.

De la vecinii din Wolfsburg avem si vești despre ID3 cu baterie de 82kwh și 5 locuri, model care se îmbunătățește din mers iar specialiștii din industrie spun că VW chiar are șanse în acest ritm să prinda Tesla din urmă la tehnologia de fabricatie în câțiva ani. De altfel nemtii par cei mai hotarati pe electrice. mașinile 100% electrice vor reprezenta 70% din vânzările europene în 2030 si cate un model electric nou va fi lansat în fiecare an, până în 2030.

Înainte de final sa vorbim puțin și de elefantul din încăpere, TESLA care ocupă acum 69% din piața de EV din SUA pentru că vin din urmă și concurenții. Până urnește producția la Model Y și noile Model S cafe se livrează de la toamnă, Tesla se gândește să ofere upgrade-ul la FULL Self Driving din al doilea trimestru cu abonament lunar. FSD BETA în schimb, versiunea aceea incredibil de precisă, e deschisă pentru oricine vrea să o încerce.