Progresul de la sală este greu de măsurat, iar asta îi dezamăgește pe mulți care se apucă să ”tragă de fiare” renunțând astfel rapid la abonamentul pe care l-au plătit cu mult entuziasm. Există, desigur, câteva pseudo-metode prin care să te auto evaluezi, dar te vei trezi că nu ai progresat atât de mult pe cât credeai, ceea ce va aduce cum spuneam la dezamăgire.

Deși nu pare, sportul îți antrenează și răbdarea. Chiar și cei cu un noroc ieșit din comun în materie de genetică se vor trezi cu momente în care nu vor progresa, sau vor trăi senzația unei lipse de progres, iar fix acest lucru îi va aduce pe unii dintre ei la disperare. Exact în acest punct ai nevoie de răbdare, pentru că lucrurile stagnează ocazional și pentru sportivii profesioniști, iar situația se rezolvă până la urmă cu perseverență. Important este să nu renunți.

Cântarul nu este prietenul tău


Mulți amatori, din diferite obiective, vor folosi cântarul foarte des pentru a-și măsura progresul la sală. O mișcare neinspirată, dar de înțeles la prima vedere. În loc să se concentreze la forma corectă a exercițiilor, alimentație, antrenamente și odihnă, ajung să-și facă griji că nu le arată cântarul cifrele pe care le doreau. Fie un sedentar se declară dezamăgit că nu pare să slăbească deloc, fie un sportiv amator cu un fizic mai puțin impresionant se afundă într-o mică depresie pentru că nu reușește să ia în greutate.

Nu te dezamăgi dacă rezultatele de pe cântar nu sunt similare cu așteptările tale. Rezultatele vor veni dacă vei continua să faci efort. Mai bine vezi cum te simți. Apropo, mai are sens să îți spun că este foarte probabil să te ”fure” cântarul de acasă, mai ales dacă îl folosești pe mochetă sau parchet?

Fă-ți poze în același loc și aceeași ținută


Sigur știi și tu reclamele acelea în care aceeași persoană este prezentată la distanță de câteva luni cu multe kilograme în minus. De obicei, acele reclame sunt pentru produse care susțin că te ajută să slăbești, iar rezultatele lor variază de la caz la caz. De cele mai multe ori, nu merg pe termen lung, dar ar putea funcționa pe câteva zile dacă este o diferență dramatică în alimentația ta și soluțiile ”miraculoase” propuse de diverși vânzători de produse de slăbit.

Mult mai eficient este să îți faci câteva poze în oglindă, stând cu spatele drept și fără tricou. Încearcă să stai cât mai ”corect” la poză, ca să nu te minți singur peste câteva luni când vei avea o postură mai ”hotărâtă”. Poți face mai multe poze de înainte și după, nu te oprește nimeni. Te vor ajuta mult mai bine să vezi diferența la o lună sau două distanță.

Ar fi bine să le notezi în telefon, într-o aplicație dedicată, pentru ca apoi, lunar, să poți face comparații. De obicei, se măsoară bustul, talia, coapsa și brațul. Ah, și nu ar fi rău să urmărești și necesarul zilnic de carbohidrati, proteine, grăsimi sănătoase, vitamine și alte suplimente. Acestea din urmă cu atenție însă, nu trebuie să înlocuiască mesele solide, ci doar să le completeze.

Dacă țintești o transformare dramatică, păstrează hainele vechi


De cele mai multe ori, când o persoană se apucă de fitness, el sau ea va avea așteptări mari. De la cei cu un gabarit peste normal care vor să fie ”fit” când ajung pe plajă în sezonul următor, până la cei mai puțin masivi care vor să schimbe felul în care arată hainele pe ei atunci când le poartă. În situațiile în care aceste transformări ambițioase sunt duse la capăt, personajele se trezesc că și-au aruncat garderoba veche și au șters toate pozele din trecut. Poate sună ciudat, dar este greșit. Așa vezi cel mai bine progresul tău și te poți monitoriza în timp. Mai păstrează-le măcar o perioadă.

Așadar, dacă ai intrat în horă, stai până la final. Concentrează-te pe alimentație, odihnă și multă răbdare. Trage mai tare și continuă efortul, vor veni și rezultatele.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *