Dacia Duster Prestige

Am rămas plăcut surprinsă de designul restilizat al Dusterului facelift 2021. Dacia Duster are acum un aspect puțin mai agresiv, iar accentul final cade pe farurile și stopurile LED. Farurile si stopurile au un nou design sub forma unui “Y” și vin echipate cu lumini LED pe faza scurtă, semnalizare și luminile de zi. Însă luminile fazei lungi sunt încă tip halogen. De asemenea, grila din față este și ea puțin ajustată având o formă mai definită.

Deși există doar câteva modificări aduse noului Duster, modificările estetice sunt în stilul mașinii, iar cele din interior sunt niște îmbunătățiri aduse șoferului cât și pasagerilor, precum cele 2 porturi usb, numai bune la drum lung.
La interior, o altă noutate este consola centrală înălțată, dotată cu o cotieră care poate glisa și care oferă un spațiu de depozitare închis cu volumul de 1,1 litri. Confortul este îmbunătățit datorită tetierelor și tapițeriei 100% noi.
Avem îmbunătățiri și la sistemul multimedia, acum de 8 inch, ce oferă mai multe informații simplu de citit și utilizat, iar noua formă este una mai conturată, ieșind în relief față de bordul mașinii.

În ceea ce privește motorizările, fiecare este gândită pentru mai multe tipuri de șoferi. Cutia automată “edc” cu dublu ambreiaj, de pe modelul TCe, completează performanțele mașinii și poate schimba la turații ridicate, dar și la turații optime. Acest model are un motor de 1.3 L si 150 de cai putere, dar și un cuplu de 250 nM.

Modelul 4×4 cu motorizarea dCi, pe circuitul de off-road, s-a dovedit a fi potent, chiar la înclinații de 32 de grade. De asemenea, introducerea opțiunii MultiView Camera a îmbunătățit experiența cu Dusterul diesel, mai ales în situația unei pante abrupte, când nu poți vedea peste bordul mașinii. Cireașa de pe tort la acest sistem MultiView a fost traiectoria anvelopelor anticipată în sistemul de navigație, la rândul lui îmbunătățit și optimizat. În final, Dusterul Eco-G mi-a luat grija de la consum, acesta având o autonomie de 1.235 km datorită celor 2 rezervoare, cel de benzină având o capacitate de 50 de litri, iar cel de gaz având, din cei 60 de litri, doar 49,8 litri utili.

M-am simțit foarte bine în toate cele 3 SUV-uri, nu aș putea să le compar, fiecare iși serveste scopul adaptat la mai multe criterii în funcție de dorința clientului.