Cele mai ieftine SUV-uri din România

După revoluție, în România s-a născut necesitatea și mai apoi plăcerea pentru mașinile mari. Și da, este adevărat că plăcerea pentru astfel de mașini este un adevărat trend mondial care nu pare să plece prea curând.

Așa cum spuneam nu mai este nici o noutate că piața noastră este îndreptată către mașinile mari, „Jeep-uri” după cum le spunem popular. Și totuși, azi ne confruntăm cu o dilemă majoră: SUV sau Crossover? Care să fie câștigătorul!! Pentru că, din punct de vedere comercial, ele de multe ori se confundă, iar dealerii si constructorii lasă această confuzie să trăiască. O să vă spun pe scurt câteva diferențe semnificative între cele două categorii și voi face apoi și două top-uri separate cu cele mai ieftine sau…. accesibile dintre ele.

SUV sau Sport Utility Vehicle s-a născut din dorința de a avea o mașină de familie (deci mare), cu abilități tot teren dar care să poată merge și prin oraș. Asta deoarece cu mașina de teren era foarte greu să te descurci prin oraș datorita masivității și mai ales a manevrabilității scăzute.

Fără a face acum o comparație foarte profundă (dar promit să revin cu una dedicată între SUV, CUV, SAV și Crossover) o să vă spun, în linii mari, principalele caracteristici care diferențiază aceste clase:

  • Prima și cea mai vizibilă este mărimea. În comparație cu un SUV, crossover-ul este de dimensiuni mici. Aceste diferențe se văd mai ales la interior, la confortul pasagerilor și spațiile dintre ei (mai ales în spate) și la capacitatea de încărcare a portbagajului. În ceea ce privește garda la sol, acesta din urmă are câțiva milimetri mai puțin decât primul. Acest parametru este atât de imperceptibil încât este aproape imposibil să distingem diferența de gardă la sol dintre ele, dar la drum ea se simte.
  • Al doilea element este felul în care este construită mașina, corpul ei propriu-zis,  (șasiu autoportant, independent, etc). Aici, pentru că tehnologia modernă permite un melanj, diferența majoră se face la rigiditatea caroserie, comportamentul la torsiune și manevrabilitate
  • Cea de-a treia este motorul, chiar și după downsizeing-ul mondial, majoritatea SUV-urilor sunt în continuare echipate cu motoare mari, puternice. La Crossover sunt doar motoare mici, cu puteri care rareori depășesc 200CP
  • Cea de-a patra este bine înțeles tracțiunea. SUV-urile sunt echipate majoritar cu tracțiune integrală care este de 2 tipuri: conectabilă sau permanentă. De asemenea, SUV-urile pot permite funcții precum treptele joase, blocarea forțată a diferențialelor pe 1 sau 2 roți. Toți acești parametri nu sunt tipici pentru crossover. Mai mult, crossover-urile sunt echipate, în marea lor majoritate, cu transmisie pe o axă. Și aici, în zilele noastre avem variante de Crossover adaptate pentru un „fel” de AWD sau 4×4.
  • O alta ar fi capacitatea de a trece peste obstacole. Acest criteriu este fundamental atunci când se compară un crossover cu un SUV. Dacă primul a fost creat pentru străzile unei metropole, drumuri cu asfalt și rareori pentru drumuri denivelate sau accidentate, cel din urmă este conceput pentru a cuceri și drumuri off-road (nu este recomandat să faceți acest lucru pe un crossover). Singura excepție este Dacia Duster ale cărei unghiuri de atac sunt definite pentru off-road.
  • Și ultima și cea mai importantă… prețul. Aici, cel mare dictează (deci are prețul pe măsură) iar cel mic câștigă la economie, având prețuri substanțial mai mici.

Și cum am promis fac si un top, îl găsiți în clipul integral de pe YouTube.