BMW M3 Competition & M4 Competition Pe Circuit Și Pe Stradă

Circuitul e locul unde BMW M3 Competition și M4 Competition își intră cu adevărat în drepturi. Cele două modele sunt atât cele mai rapide astfel de modele din istoria producătorului, dar sunt și cele mai ușor de stăpânit atunci când le conduci la limită.

Noi am condus M3 și M4 pe stradă și pe circuit și am descoperit că există diferențe de comportament. M3, de exemplu, e ceva mai domol și iertător atunci când îl conduci la limită, deși nu trebuie niciodată să uiți că strunești o mașină de 510 cp ce trimite tot muntele de putere și cuplu doar spre puntea spate. După ce ai condus M3 pe circuit, M4 ți se va părea ceva mai vioaie și mai dornică să supravireze tot timpul – mai ales dacă reduci asistența electronică de tracțiune și stabilitate.

M4 este clar modelul mai agresiv pe circuit, dar asta s-ar putea să nu mulțumească pe toată lumea, iar unii vor prefera M3 pentru că pare mai ușor de controlat. Diferențele nu sunt majore și ar fi greu să le observi dacă n-ai avea ambele mașini să le conduci una după cealaltă, dar ele totuși există.

Ce m-a mai impresionat la noile M-uri este poziția de condus și mai joasă decât cea dintr-un BMW Seria 3 obișnuit. Scaunele merită și ele lăudate, mai ales cele opționale pe care le primești dacă plătești extra pe pachetul de carbon – nu arată foarte confortabil, dar sunt foarte bune chiar și la drum lung (deși îți va fi puțin greu să intri și să ieși din habitaclu).

Odată ce ai părăsit circuitul, M3 și M4 devin mașini docile și previzibile, dacă le lași cu toate sistemele pornite și nu explorezi mai mult de 25% din cursa pedalei de accelerație. Nici nu îți vei da seama că ești într-o mașină specială, mai ales că interiorul nu e așa diferit față de cel al unui model non-M.

Dacă nu optezi pentru pachetul carbon, primești aceleași padele banale în spatele volanului, iar scaunele nu sunt foarte diferite de cele sport pe care le poți pune pe orice Seria 3 și Seria 4. Cu toate astea, tot ce trebuie să faci pentru a-ți reaminti că ești la volanul unui M e să preiei controlul cutiei automate cu opt trepte și să retrogradezi câteva trepte, să trezești minunatul motor S58 cu două turbine – el este personajul principal, un personaj pozitiv dar pe care trebuie să-l tratezi cu respect… pentru binele tău.