Transmisia automată, în toate formele sale, este în egală măsură adorată sau detestată, pretutindeni pe glob. Atât la noi, cât și în restul lumii, mulți șoferi au încă prejudecăți despre automobilele cu asemenea cutie de viteze și despre cei care le conduc. Generalizările acestea sunt însă gratuite, după cum sper să te convingi din rândurile de mai jos și din clipul pe care l-am pregătit pentru tine.

Abonează-te la Cavaleria.ro pe Youtube

Miezul problemei e îngropat în hăul istoriei și a pornit de la unitățile vechi și de la cei dintâi utilizatori ai cutiilor care schimbă singure treptele. Cum era totuși o tehnologie în faza de pionierat, experiențele nefericite au fost greu de evitat. Și așa, din vorbă în vorbă, s-a dus vestea despre cutiile automate și despre neajunsurile lor, unele reale și altele inventate. Însă de atunci știința a progresat, producătorii de automobile au investit în cercetare echivalentul unui PIB est-european, cutiile automate au devenit din ce în ce mai performante, iar rezultatele se simt și se văd.

În 2017, poți să îți cumperi fără griji aproape orice mașină cu transmisie automată. Vei descoperi că este mai economică decât îți imaginai și că majoritatea miturilor auzite nu au nici o legătură cu realitatea. Nu toate automatele sunt la fel, iar acesta este motivul pentru care am creat acest clip video.

Ține minte că vei avea nevoie de o perioadă de adaptare dacă treci de la cutia manuală la o transmisie automată. Ai răbdare și urmează instrucțiunile din cartea tehnică a mașinii. O găsești gratuit pe internet dacă între timp ai prăpădit-o.

Transmisia automată ZF cu opt trepte

You Might Also Like

21 Comments

  1. 1

    Eu am testat de vreo doua ori masini cu o cutie automata si am fost convins imediat. Cand mi-am schimbat masina am luat o cutie automata s tronic cu 7 trepte (pe un audi a3). Pot sa zic ca e exceptionala. Intrebarea mea este: de ce se mai vand masini cu cutie manuala ? Mi se pare ca sunt din secolul trecut.

    • 2

      @Cornel
      Să o stăpânești sănătos!
      Referitor la întrebarea ta, noi ne bucurăm că încă există manuale și subliniem că ele au un rost pe lumea asta.

      Mașinile cu transmisie manuală încă sunt dorite de clienți, iar ele se vând destul de bine în anumite segmente. În plus, unele mașini ar fi mult mai scumpe dacă nu ar avea manuală.
      Poți avea o manuală foarte plăcută la condus în 2017, fără să conteze că mașina este nouă sau veche. Însă condițiile uzuale de trafic favorizează automatele în multe situații.

  2. 3

    ce spune marian e foarte corect. din pacate in romania lumea cumpara masini vechi sau cu foarte multi kilometri la care nu cred ca merita o cutie automata. pt o masina noua cutia automata nu ar trebui sa aiba probleme…

    • 4

      de pe forumuri adunate am aflat ca nu prea a schimbat nimeni ambreiajele la vreun DSG, iar in ce priveste transmisiile cu convertor de cuplu, schimbarea convertorului de cuplu e mai ieftina decat schimbarea ambreiajului unei masini manuale. asa ca… s-ar putea sa merite mai bine transmisie automata la masinile cu 150.000+ km la care trebuie sa pui 800€ deoparte pentru schimbarea ambreiajului imediat ce le cumperi.

  3. 5
  4. 6

    Ce articol ieftin. Nimic din ce promite nu se adeverește, nici explicația tipurilor, nici demontarea miturilor. In schimb enumera tipuri de cutii și pare ca ne zice ca miturile consumului sunt încă valide. E vara și seceta la materiale bune auto pe acest site. La pensie cu tine! :)

    • 7

      @Cititor fidel
      Ne pare rău că te-am dezamăgit.
      Am făcut acest material special pentru a sublinia că încă există câteva mituri despre transmisiile automate, dar că ele nu mai sunt de actualitate.
      Ideea a fost să trecem în revistă ce se găsește pe piată azi și ce înseamnă fiecare.

  5. 8
  6. 9

    Felicitari Mariane,

    Mi-a placut mult de tot cum ai prezentat materialul,nu ai fost plastic, m-am uitat cu placere.
    Sper ca vei realiza cat mai multe materiale auto, in acest fel.

    Te-am salutat,

    Andrei

  7. 10

    De ce nu automata?
    Pai sa vedem:
    – costul (si aici ma refer de la achizitie pana la mentenanță )
    – consumul carburantului
    – pierderea controlului ex:(ati ramas “intepeniti” cu o cutie automata)
    Ce ziceti de sensodrive (da marian vorbesc de citroen c2 :) )
    Undeva la pana si de 2× /an trebuie recalibrat ambreajul. Aceasi poveste si gtd de la Volkswagen.

  8. 13

    Felicitari Marian pentru aceste materiale scurte pe tematici auto. As vrea sa adaug ca marea majoritate nu se inatoarce pe manuala (in oras) dupa ce gusta o automata. Consumul de obicei e mai mic la generatiile actuale ale cutiilor automate (am un CVT si la un mers rational consumul e decent). Mi-ar place sa atingeti subiectul fiabilitatii. Tuturor ne plac masinile noi aparute dar intrebarea ramane: Cum se comporta in timp si care sunt problemele de baza cunoscute pe acest model, George mai facea la inceputuri, dar ati renuntat pe parcurs.

  9. 14

    Dorind masina din grupul VAG, am ales din nou manuala deoarece mi-a fost teama de problemele aparute cu aceste cutii (in special cele uscate). Prefer o manuala fiabila decat o automata cu probleme posibile. Am vazut ca ford ar renunta la cutii cu dublu ambreiaj….

  10. 16
  11. 18

    Pentru orice sofer este confortabil sa conduca o masina cu cutie automata.Reticenta nu provine de la un var care are un cumnat mecanic.La pachetul de revizie se adauga o cheltuiala in plus,uleiul de cutie este mai costisitor fata de cel de motor,filtru si perioada scurta de schimb.La o cutie automata pot intra si 9 litri de ulei,daca optezi sa fie de origine te poate costa si 800-900 lei.Sa nu uitam de mecatronic si alte probleme intalnite la cutiile DSG.Cutii blocate la auto de peste 50000 euro ,reprezentante care fac figuri cand vine vorba de schimbat pe garantie ,etc.Sunt multi care nu pot accepta ca la o masina de 1 an vechime pentru care a platit o palarie de bani sa i se defecteze cutia.Cand ai o masina doar in test e usor sa dai sfaturi.Consultati forumurile ?

  12. 19
  13. 20
  14. 21

    https://www.youtube.com/watch?v=FXEVuXLwMcs
    si inca o automata nemteasca , probabil doar in Australia se strica, or avea toti picioare de cangur, habar n-am…
    Am inteles ca si DC7, dubla de la Mercedes nu se simte prea bine.
    A mai ramas vreo automata care sa mai si functioneze si sa nu coste, in plus, minimum 2000 EUR la achizitie, sa nu cantareasca 200 kg si sa nu trebuiasca sa-i schimbi uleiul mai des decat il schimbi la motor ?
    Probabil dar uite ca automatele au, si ele, lipsurile lor si nu par chiar neinsemnate….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *