Programul Rabla revine. Ce s-a schimbat?

Programul Rabla Clasic și Rabla Plus au avut un succes enorm în 2021, pe 3 decembrie oprindu-se oficial orice finanțare pentru o reevaluare. Reevaluarea a venit la pachet cu niște schimbări. Prima ar fi că lansarea pentru ambele programe va fi în februarie, cel mai devreme de până acum, iar bugetul a crescut încă o dată, depășind 1.2 miliarde de lei. Atenție, însă, nu a crescut cu mult față de cel din 2021, dar numărul de aplicări va avea o creștere semnificativă pentru că vor veni foarte multe Dacia Spring. Așa că, dacă te gândești să-ți cumperi o mașină electrică prin acest program, cu cât depui mai devreme documentele, cu atât ai mai multe șanse să primești finanțare.

Programul Rabla Clasic pentru 2022 va funcționa astfel: prima de casare este de 6000 de lei și primești un ecobonus de 1500 de lei pentru casarea mașinilor care sunt mai vechi de 15 ani sau care au o normă de poluare de Euro 3,2 și așa mai departe. La Rabla Plus, în schimbul unui autoturism vechi casat va putea fi cumpărat unul pur electric, iar pentru acesta vei primi o primă de 45.000 de lei. Situația se schimbă în cazul unui plug-in hybrid pentru că vei primi o primă mai mică, de 20.000 de lei. Iar la acestea se pot adăuga cei 1500 de lei ai eco-bonusului de fosile de care am vorbit mai devreme. Noxele de CO2/km se vor schimba și ele. Acum pentru a primi acel ecobonus, emisiile trebuie să fie cu 5 grame mai mici.

Am vorbit în detaliu despre programul Rabla în clipul de pe YouTube: