Online vs. Offline, cumpărăturile după izolare

Pentru că luni, 15 iunie 2020, au intrat în vigoare noi măsuri de relaxare, printre care și deschiderea mall-urilor, m-am gândit ca astăzi să vorbim un pic despre cumpărături. Totuși, chiar dacă măsurile de relaxare ne dau impresia de o întoarcere la ce era cândva normal, toate recomandările, inclusiv ale noastre sunt de cumpătare. Adică, deși avem liber la cumpărături în stilul nostru preferat, adică la mall, nu înseamnă că trebuie să începem să umplem magazinele, să nu respectăm normele de igienă și distanțare socială. Cumpărăturile online sunt în continuare o variantă excelentă, mai ales că după cele două luni de izolare lucrurile s-au schimbat mult.

În 2019 românii au cumpărat online de peste 4,3 miliarde de euro, potrivit datelor centralizate de Asociația Română a Magazinelor Online. Asta se traduce printr-o creștere cu 20-22% față de anul 2018. De asemenea, aceeași analiză ne spune că tipurile de produse cărora românii au alocat un buget mai mare în 2019 sunt electronicele, produsele de IT, fashion, produse pentru animalele de companie și articole pentru copii.