Mazda MX-30 full electric + un element surpriză

Prima încercare de mașină electrică a celor de la Mazda, MX-30, a reprezentat un start în forță, energic și cu potențial. Dar să o înțelegem mai întâi. Scopul acesteia de a fi o mașină de oraș silențioasă, plăcută la condus în care sa te simți relaxat și să îți diminuezi stresul la volan, în trafic a fost îndeplinit cu succes. Designul exteriorului este minimalist, ce nu o dă de gol ca fiind o mașină electrică, asta dacă reușești să ignori sunetul “electric” ce avertizează pietonii de prezența unei mașini în jurul lor.

Lateralul MX-30-ului are o personalitate aparte datorită ușilor ce se deschid în același mod ca legendarul RX-8 sau dacă mergem și mai departe, ca un Rolls Royce Ghost sau Phantom. Însă, aceste elemente futuriste pot fi savurate doar în oraș din cauza unei limitări care ne-a lăsat cu o dorință și o speranță că vom vedea un progres în viitor al celor de la Mazda. Bateria acestui model este de doar 35.5 kWh, iar autonomia de 200 km conform WLTP, cu totul că la un consum mediu de 19,5 kW/100 km am reușit doar 182 km.

Regretul cel mai mare vine atunci cand ne urcăm în mașină și realizăm că vrem să petrecem mai mult timp într-un habitaclu absolut fascinant. Observăm detalii moderne precum scaunele cu piele ecologică albă în combinatie cu textilul gri și detalii cafenii sau materialele de pe usi plăcute la atingere care sunt făcute din PET-uri. Dar elementul surpriză, cel care reprezintă și o inovație la nivel mondial în industria auto este întâlnit în consola centrală care “plutește” pe plută.

Pentru prima dată, pluta face parte din elementele de design ale unei mașini de serie. De asemenea, aduce omagiu brandului Mazda care, în începuturi, a fost producător de pluta pe când se numea “Toyo Cork Kogyo”. O concluzie a modelului: modern, futurist. O mașină ce face bine lucrul pentru care a fost construită, să conduci prin oraș relaxat și să te bucuri de interiorul aparte.