Da, este adevărat că există prea multe diete și programe de detoxifiere, încât nu știi ce să mai alegi. Nu trebuie să te dai peste cap pentru a deveni mai sănătos. Poți avea parte de sănătate făcând schimbări mici dar deștepte în rutina ta zilnică. De fapt, schimbările mici pot avea impact asupra greutății tale, a sănătății și a tonusului, mult mai mult decât oricare altă dietă sau regim. De ce? Pentru că schimbarea va fi făcută și va rămâne pentru totdeauna, nu doar pentru o perioadă de timp.

1.Bea apă înainte de fiecare masă

Dacă vei bea un pahar de apă înainte de fiecare masă vei reuși să pierzi din greutate, pielea ta va fi mai hidratată iar transportul nutrienților din mâncare se va face mai ușor. Faptul că vei bea apă înainte de masă, te va face să mănânci mai puțin, tendința noastră fiind să mâncăm mai mult decât este nevoie.

2.Alege să ai cel puțin o masă sănătoasă pe zi

Scap de multe ori, zic eu din greșeală, pe la taraba cu fast-food. Dau vina pe lipsa de timp, iar cartofii aceia prăjiți sunt de vis…până când se transformă în grăsime pe vasele de sânge. Fă mici schimbări și adaugă o legumă sănătoasă la fiecare masă sau folosește ulei de măsline în locul celui de floarea soarelui. Lasă prăjitul și gătește la aburi. Concentrează-te ca cel puțin o masă să fie mai sănătoasă și să includă cât mai multe legume și fructe, de preferat crude.

3.Mergi mai mult

În medie, un om stă jos de la 7 până la 15 ore pe zi. Statul pe loc nu este bun. Cauzează obezitate și carențe ale metabolismului. Încearcă să mergi mai mult decât de obicei. Lasă mașina acasă și mergi cu metroul. Fă o plimbare în pauza de masă sau înainte de culcare. Sau mai sigur, mergi la sală.

4.Dormi mai mult

Lipsa odihnei este una din principalele cauze care duce la declanșarea multor probleme de sănătate. Propuneți ca în fiecare săptămână să te culci cu zece minute mai devreme. Pare puțin, dar într-o lună vorbim de aproape o oră câștigată de somn.

5.Ia vitamine în funcție de sezon

Da, devine un clișeu pentru unii, dar vitaminele sub formă de tablete sunt extrem de folositoare. Mulți avem carențe în ceea ce privește valorile de nutrienți din corp, de aceea aceste suplimente sunt binevenite. Acum că primăvara a venit și vremea frumoasă și-a făcut apariția îți recomand să îți refaci depozitul de vitamina D3. Vei face din ce în ce mai mult efort, probabil vei trece și pe la sală, iar aceasta va ajuta la optimizarea sănătății oaselor tale. De asemenea, asigură acuitate mentală, memorie, luptă și ajută în caz de depresie și în modificarea stărilor de spirit.

Există dovezi concrete că vitamina D poate fi un ajutor de nădejde în prevenirea şi tratarea multor forme de cancer, de la cel de colon, de sân sau de prostată. Un nivel scăzut de vitamina D poate creşte riscul de cancer pancreatic, dacă nu urmăm un regim aliemtnar echilibrat, nu ne păstrăm greutatea în limitele normale şi cădem pradă sedentarismului.

Cele mai bogate surse naturale de vitamina D sunt: somonul, macroul, tonul, sardinele, gălbenuşul de ou, ficatul de vită, cerealele, nucile, merele, lactatele etc. Dacă vi se pare că nu sunt suficiente atunci puteţi apela la suplimentele alimentare cu vitamina D, cum ar fi cele de la Solgar.

 

Vestea bună este că soarele contribuie semnificativ la producția zilnică de vitamina D. Zece minute pe zi de expunere la soare sunt considerate suficiente pentru a preveni deficiența de vitamina D.

 

 

 

 

 

 

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *