Review de film – Amintiri din Epoca de Aur

Amintiri din Epoca de Aur partea I este un film compus din mai multe scurt metraje și este regizat de Cristian Mungiu, despre întâmplări din timpul comunismului. Legenda spune că aceste întâmplări chiar au avut loc, deci sunt inspirate din fapte reale, după cum se scrie cu drag la începutul filmelor, pentru un efect de senzație.

Nu am să încep să descriu despre ce se întâmplă, dar mă voi axa mai mult pe experiența mea și cum m-am simțit în timpul vizionării. În primul rând, ce mi-a plăcut cel mai mult a fost faptul că nu are nici o legătură cu filmele tipice românești despre comunism în care atmosfera e mai sumbră decât în Azkaban din Harry Potter. Personal detest astfel de filme posomorâte fiindcă sunt sătul de aceleași povești. Mai scoatem și noi ceva mega tare ca Umbre?!

În fine, nu ne vom axa pe asta acum, dar a fost important să le menționez, ca să vă puteți face o imagine corectă despre Amintiri din Epoca de Aur. Fiindcă antologia aceasta se află fix la capătul opus. Adică e pe veselie, cum se spune, accentul cade pe ironia majoră a mentalității oamenilor vremurii de atunci și cum toți care se aflau într-o funcție de conducere erau atât de plini de sine că stăteau să pocnească și erau mândrii posesori a unei inteligențe pe măsură. De la atâta îngâmfare și cu atitudinea „mă înveți tu pe mine meserie”,ce raționament și bun simț să mai încapă în ei. Cum spune o expresie la noi, „le-a luat Dumnezău mințile, maică”.

Comicul din serie este de mai multe feluri. În pricipal domină comicul de personaje de care am vorbit mai sus, iar apoi e cel de situație. Cele două sunt într-o relație foarte apropiată, fiindcă cel de situație este provocat de către alte personaje. Din nou, aș vrea să dau exemple, dar asta ar însemna să dau spoilere majore. Ironia este la cote maxime și scenariul este foarte bine compus când vine vorba de asta. Eu cred că am trezit vecinii la orele 23:00 când m-am uitat la el, fiindcă râdeam din toți plămânii. Vi-l recomand cu mare încredere. Îl găsiți pe YouTube sau Netflix, cel puțin de sursele astea știu eu.