Din fericire sunt atâtea sporturi și seturi de exerciții încât nu ai nici o scuză să nu faci pic de mișcare. Mai ales că disciplinele pe care ți le descriu astăzi nu implică un efort prea mare și aproape că pot fi făcute oriunde.

YOGA

Dacă ne urmărești de ceva timp știi că asta-i și denumirea dată laptopurilor Lenovo. Și știi de ce? Pentru că au o deschidere foarte largă a monitorului. Adică, ecranul se poate roti în jurul axei până când ajunge spate în spate cu tastatura. Yoga este o disciplină cu tradiție, 5000 de ani, ca să fiu mai precis, folosită atât pentru sănătatea mintală cât și pentru cea fizică. Rămânem însă la partea fizică. Yoga e recomandată ca mișcare pentru cei care au un stil de viață sedentar.

Nu implică nici un fel de greutate ci pur și simplu întinderea corpului prin exerciții deja stabilite. În același timp forțează și mușchii abdomenului să lucreze iar un alt aspect pozitiv e că ne poate scăpa de durerile de spate. Un alt beneficiu important, dar despre care vorbesc foarte puțini e că Yoga ne poate învăța să respirăm corect iar asta ajută și la relaxare. Yoga este așadar benefică nu doar pentru corp, ci și pentru minte și e recomandat ca tratament pentru stres. Plus că nu ai nevoie de o sală ca să practici ci de o tatami și tutoriale de pe Youtube. Grijă, ca orice sport există riscuri de accidentare.

PILATES

Deși pentru neavizați poate suna a fel de mâncare, e de fapt un sport ușor pentru îmbunătățirea condiției fizice. Numele nu vine de la vreun zeu-grec ci de la Joseph Pilates care a dezvoltat această formă de mișcare la începutul secolului trecut. Și recomand Pilates pentru că e una dintre cele mai ușoare forme prin care poți combate sedentarismul. Pilates este un amestec de Yoga cu exerciții din sală, cu aparate. Și practicat corect îmbunătățește echilibrul, postura corpului, important după zeci de ore state pe scaun în fiecare săptămână, lucrează toți mușchii corpului, ne învață să respirăm corect.

Aparatele sau Apparatus cum le numește domnul Pilates pot fi găsite în săli speciale din București, arată diferit de oricare aparat dintr-o sală tradițională dar te poate obosi zdravăn deși pare simplu. Ideea din spatele Pilates e concentrarea din spatele exercițiului, ca să-l faci corect iar asta-l face extenuant, ceea ce e bine dacă vrei să slăbești și să arăți bine până când vine vara.

Exerciții cu corpul

Deși pare banal, greutatea propriului corp poate să țină cât o sală de fitness, mai ales dacă vrei să slăbești și să arăți fit fără să plătești un abonament lunar. Ai nevoie doar să-ți aduci aminte de exercițiile de la educație fizică, din generală: abdomene, genuflexiuni, flotări sau tracțiuni. Recomand însă ca înainte să renunți la viața de sedentar să-ți cumperi un set mic de greutăți. E important să lucrezi la întărirea articulațiilor dar și la încălzirea mușchiilor. Oh, și mai merge și planking. 30 de secunde pe zi iar mușchii abdomenului devin tari ca piatra până la prima baie în mare.

 

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.