De cele mai multe ori, fac sport singur. Probabil că și voi sunteți în aceeași situație. Este varianta cea mai convenabilă în viețile noastre aglomerate, dar nu este la fel pentru toată lumea. Din contră, mulți preferă să facă antrenamentul la sală împreună cu unul sau mai mulți prieteni, pe când alții sunt dependenți de sporturile de echipă. Fiecare dintre variante are avantaje și dezavantaje. Propun să le luăm pe rând.

Ce avantaje ai când faci sport singur?

Știu că nu este ușor să te motivezi să mergi la sală după o zi de muncă. Cu atât mai mult dacă faci antrenamentul dimineața și trebuie să te trezești cu noaptea în cap ca să rupi fiarele la ora 06:00. Mai este și aspectul plictiselii, deoarece fitness-ul poate fi repetitiv și plictisitor în unele situații. Știu prea bine cum funcționează asta, dar acest intertitlu se referă la avantajele pe care le ai când mergi singur să faci sport.

În primul rând, atunci când te duci să faci sport fără să tragă nimeni de tine, te auto-motivezi. Acest lucru îți face bine la nivel psihic, pe termen lung. Te va face un angajat de încredere și un om pe care te poți baza. Calități esențiale în viață pe care le întărești la antrenament. Indiferent de sport, apropo. Mai mult decât atât, când te motivezi singur te bucuri mai tare când reușești să-ți depășești limitele, chiar dacă doar tu știi care sunt acelea și cât de greu ți-a fost să treci peste ele.

Atunci când te duci la antrenament fără însoțitori, mai ai avantajul că îți manageriezi singur timpul. Tu decizi cât durează antrenamentul la sală, cât timp alergi pe bandă, câte serii faci și ce exerciții lucrezi într-o zi. Mă rog, poți să ai și un antrenament care să te ajute aici, dar asta e altă poveste. Vestea bună este că nu trebuie să aștepți pe nimeni ca să te apuci de treabă și nu ești nevoit să stai la povești când simți că ești gata să muți munții.

Tocmai de aceea, mersul la sală poate fi un exercițiu excelent de introspecție, care ar fi întreruptă în mod normal de partenerul de antrenament. Aceasta din urmă poate fi considerată o formă eficientă de terapie împotriva stresului de zi cu zi. Dacă mergi la o sală care are un semnal bun de Wi-Fi sau acces la posturi TV pe anumite aparate, poți să faci o ședință de cardio la care să urmărești emisiunea TV preferată, meciul de fotbal din seara respectivă sau doar să te bucuri liniștit de un audiobook sau un podcast prin căștile tale.

Toate acestea se întâmplă în timp ce faci antrenamentul, deci nu poți să spui că pierzi timpul. Nu recomandăm serialele, filmele și știrile în timpul antrenamentului cardio, dar dacă asta te motivează pe tine să alergi pe bandă sau să pedalezi, este mai bine decât nimic.

Ce dezavantaje ai când mergi să faci sport singur?

Evident, sunt și dezavantaje la un astfel de antrenament. Dacă te motivezi mai greu sau nu te-a prins încă microbul fitness-ului, s-ar putea să te lași de sală rapid dacă nu te sună nici un prieten să mergeți împreună. Totodată, atunci când ești singur la sală și vrei să faci anumite exerciții, va trebui să ceri ajutorul unui alt sportiv amator ca să fii sigur că nu te accidentezi. Nu de alta, dar nu vreți să aflați cât de rău poate răni o bară olimpică pieptul unui tânăr care se gândește că nu are nevoie de ajutorul nimănui la sală. Valabil și pentru genoflexiuni, fluturări cu gantere și alte exerciții cu greutăți libere. Poate fi periculos să lucrezi singur cu greutăți mari și accidentările respective își lasă urmele pe corpul tău pentru ani la rândul.

La sfârșitul zilei, depinde și de personalitatea ta. Unii se simt mai bine când au prietenii lângă ei, dar programul lor s-ar putea să fie incompatibil cu al tău. Se întâmplă. Atunci când nu poate să vină la sală colegul de antrenament, modifică felul în care lucrezi anumite exerciții, pentru că s-ar putea să nu fie nimeni dispus să te ajute fix în acea clipă. Dar asta nu prea se întâmplă într-o sală care are clienți cu bun simț.

Avantaje și dezavantaje atunci când mergi să faci sport cu prietenii

Mersul la sală cu mai multe persoane poate să fie distractiv. Seriile trec mai repede când ești cu încă unul sau doi prieteni și parcă nu mai simți cum ai făcut antrenamentul după câteva glume spuse între exerciții. Tot de aici vine și un dezavantaj: există riscul să vă apucați mai mult de vorbă în loc să lucrați. Vă trebuie disciplină și stăpânire de sine încât să refuzați o discuție și să reveniți la exercițiile din programul de antrenament.

Totodată, mersul la sală în doi sau maximum trei persoane poate fi productiv, pentru că pauzele dintre serii ar putea fi perfecte cât să vă odihniți cu toții, dar fără să stați degeaba prea mult. Odată ce vorbim despre mai mult de trei persoane care vor să folosească pe rând un aparat la sală, deveniți o povară pentru ceilalți clienți și sunteți contraproductivi.

Contează și cu cine mergi la sală. Dacă nu sunteți la același nivel de condiție fizică, ori trebuie ca unul dintre voi să o lase mai moale, ori este o oportunitate de învățat și depășit limitele pentru partenerul de antrenament. Atenție, însă, nu sunteți la un concurs de power lifting. Nu forțați doar ca să îi demonstrați cuiva forța pe care o aveți pe persoană fizică, asemenea întreceri se lasă adesea cu accidentări. Oricum, totul depinde de oamenii cu care te duci să faci sport. Nu exclude posibilitatea unor noi prietenii la sală, s-ar putea să dai de oameni de nădejde care să te ajute să îți faci antrenamentul și să nu te deranjeze cu povestea vieții lor.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *