Știi vorba aia, dacă ești sportiv de mic, când ești mare doar te joci? Ce-i drept nu era așa, ci era mai negativă și ușor jignitoare, dar am readaptat zicala pentru materiaulul nostru de astăzi.

Ce câștigi dacă faci sport

Tot ce faci pentru sănătate nu o să simți pe termen scurt, așadar încep prin a-ți spune doar că o să te simți bine. În fiecare zi, mai ales după ce ieși din sala de sport. Așa cum am scris și aici. Pe termen lung scapi de kilogramele în plus. Asta-i sănătos nu doar pentru starea ta zilnică de bine ci și pentru articulații, mai ales pentru spate. Dispar durerile de la birou. Și pentru că o să fii fit, o să fii pregătit pentru orice provocare fizică, fie că ai de urcat zece etaje pentru că s-a stricat liftul sau pur și simplu te nimerești pe o bicicletă la munte și o să le dai clasă tuturor prieteniilor tăi.

Mușchi și oase mai sănătoase

Dar asta o să doară. Caută să obții febra musculară, e semn că lucrezi corect. Și că mușchii vor crește ca data viitoare să nu mai faci febră, sau delayed onset muscle soreness – DOMS, cum i se mai spune prin popor. Ce nu știu mușchii e că la următoarele antrenamente te vei antrena cu greutăți mai mari. Și pentru oase, cel mai bun pont e tot gravitația. Și aici recomand exercițiile făcute cu greutatea corpului, flotări, genuflexiuni, tracțiuni. Forțezi oasele să devină mai puternice iar pentru asta corpul va extrage mai bine mineralele de care ele au nevoie.

Inima mai sănătoasă

Reiau vorba noastră din primul paragraf. Imaginează-ți inima ca pe un alergător de maraton. Dacă pui un om să-ți alerge pentru prima dată 40 de kilometri o să leșine după primii doi. Dar după un an de antrenament, pas cu pas, o să ducă fără probleme provocarea. Inima funcționează cu aceleași principii. E un mușchi care trebuie antrenat, cu măsură. Iar cardio, pentru mine, a fost cel mai important aspect pe care l-am urmărit în antrenamentele din acest an. În 2017, în cursele de Coastă, inima mea ajunge să bată constant la 190 de bătăi pe minut. Nu doar că nu e sănătos și orice accident m-ar fi făcut inconștient, dar nu e nici plăcut. Simți continuu o senzație de disconfort și de rău iar plămânii nu-s făcuți să respire atât de repede. După un an în care am alergat pe stadion, în sală și am tras de fiare, în sezonul acesta chiar și pilotând o mașină mult mai puternică și mai solicitantă fizic inima mea nu a bătut mai mult de 140 de bătăi pe minut.

Pe termen lung înseamnă că inima ta nu mai trebuie turată la fel de tare ca să trimită către mușchi aceeași cantitate de oxigen. Chiar și-n repaus inima ajunge să bată și mai rar. Așadar scade semnificativ riscul de accident vascular și de infarct.

Și alte organe mai sănătoase

Prea puțini vorbesc și de această latură pozitivă a sportului. În timp ce mușchii cresc, procentele de grăsime corporală din corp încep să scadă. Și nu te gândi că ea se depune doar pe la abdomen sau ceafă, după caz, ci și pe organe. Grăsimea abdominală este foarte periculoasă. Crește riscul de diabet dar și de cancer la sân (pentru femei), și la colon.

Minte mai sănătoasă

E și normal, primește mai mult oxigen, obosește mai rar la prânz, după masă și apropo, creierul ajunge să devină dependent de toți cei hormoni eliberați în timpul exercițiilor fizice. Pe termen lung, creierul tău va învăța cum să facă față stresului mai bine și pentru că vei fi tot timpul mai binedispus scade și riscul de diabet.

Cum?

Nu trebuie să te antrenezi ca Usein Bolt. E suficient să faci doar 30 de minute, până la o oră de mișcare la fiecare 2-3 zile. Să mergi pe jos de fiecare dată când ai ocazia. Și foarte important, asigură-te că îi dai corpului tău ce cere pe toată perioada activă: proteine, magneziu și alte minerale care te pot face să obosești mai puțin. O să fii tânăr și frumos și la 50 de ani.

 

 

 

 

 

 

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.