3 trucuri pentru a obține un preț bun pentru vechiul tău telefon

Un studiu recent realizat de platforma OLX pe aproape 7.400 de persoane din peste 900 de localități din România a scos la iveală că 80% dintre români au acasă produse electronice pe care nu le mai folosesc în valoare totală de circa 820 de milioane de euro.

Deloc surprinzător, cea mai populară categorie de produse electronice pe care le păstrează românii după ce nu le mai folosesc este reprezentată de telefoanele mobile, mai ales că acesta este și tipul de produs electronic pe care îl schimbi cel mai des. În orice caz, mult mai des decât laptopul sau televizorul.

Interesant este însă că doar 36% dintre respondenții la sondaj au declarat că intenționează să vândă produsele electronice vechi sau măcar să le schimbe cu altele. Unul dintre motive este că, din experiențele anterioare, românii obțin cu greu prețul pe care și-l doresc pentru a vinde un anumit produs, astfel că preferă să evite bătăile de cap.

Iată ce trebuie să faci pentru a obține un preț cât mai bun pentru telefonul tău:

Păstrează telefonul într-o stare cât mai bună

Planurile pentru a obține un preț cât mai bun pentru telefonul tău trebuie să înceapă chiar din momentul în care l-ai achiziționat de nou. Asta pentru că un telefon care arată și funcționează bine va putea fi vândut ulterior pentru un preț mai bun decât un smartphone cu ecranul ciobit, zgârieturi de chei pe spate sau o mufă USB îndoită și dificil de utilizat.

Anumite zgârieturi fine pe ecran sunt inevitabile pe parcursul timpului, însă o husă și o folie de protecție, împreună cu grija de a nu scăpa telefonul de la o distanță mare de sol ar trebui să fie câteva elemente suficiente pentru a păstra telefonul într-o stare cât mai bună chiar și după doi ani de utilizare.

Evident, nu uita de încărcător și diversele accesorii pe care le primești în cutie. Absența cablului de încărcare va determina mulți utilizatori să negocieze prețul.

Reclama este sufletul comerțului

Sunt sigur că ai observat că în reclame toate produsele, indiferent de ce tip sunt ele, arată impecabil, chiar mai bine decât în realitate, în special în privința produselor alimentare. Nu cere nimeni să produci un spot video de 30 de secunde pentru telefonul tău second-hand (deși ar fi o idee excelentă de promovare), dar este important să fii atent la câteva elemente de bază.

Astfel, șterge bine praful și urmele de pe telefon, mai ales că multe smartphone-uri actuale sunt realizate din sticlă care atrage amprentele ca un magnet. În plus, încearcă să faci poze cât mai bune la telefon, chiar dacă nu ai un aparat profesionist. Obține o lumină cât mai bună și realizează fotografii din cât mai multe unghiuri, inclusiv cu ecranul pornit.

De asemenea, textul atașat anunțului trebuie să fie cât mai detaliat. Numeroșii utilizatori atehnici nu cunosc specificațiile unui Galaxy S8 sau semnificația unor nume precum Exynos 9 Octa 8895, motiv pentru care este mai util să menționezi că telefonul rulează fluent un anumit joc pe care chiar l-ai încercat anterior.

Menționează în text și arată imagini în care să scoți în evidență micile defecte. Poate ți se pare ciudat, însă un vânzător care expune și vorbește deschis despre defectele telefonului inspiră mai multă încredere decât un anunț sec că telefonul este în perfectă stare de funcționare. Prin urmare, nu te teme să menționezi și să arăți eventualele zgârieturi sau ciobituri, mai ales că oricum acestea pot fi văzute cu ușurință ulterior la predarea telefonului.

Prețul corect pentru vânzare

Cel mai sensibil punct al întregului proces de vânzare al unui telefon este prețul. În primul rând, renunță la mentalitatea “am dat 1.000 de lei pe el, deci după doi ani este ok să îl vând cu 900 lei”. În primul rând, piața telefoanelor mobile este dinamică, iar prețul oficial al unui model de telefon scade la scurt timp după lansarea pe piață. În plus, pe potențialii clienți nu îi interesează cât ai plătit tu pe telefon.

Prin urmare, nu contează câți bani ai dat tu pe telefon, ci prețul la care se vinde un astfel de telefon în prezent pe piața second-hand. Strategia pe care o aplic eu în astfel de situații este ceva mai complexă, dar în același timp și cea care mă apropie de prețul corect pe care îl pot obține.

Caută pe internet cu cât se vinde același model de telefon și elimină cel mai mare preț și prețurile mari imediat inferioare (da, există foarte multe persoane care vând încearcă să vândă telefoane vechi de doi ani foarte aproape de prețul solicitat pentru același model de telefon nou.

Ulterior, elimină și cel mai mic preț pe care îl găsiți și prețurile imediat superioare, întrucât de cele mai multe ori este vorba despre un telefon cu defecte majore, cum ar fi un ecran spart.

După ce ai ajuns în acest punct, notează cel mai mare și cel mai mic preț din lista rămasă și calculează suma medie  solicitată pentru telefon (varianta hardcore este să faci media tuturor prețurilor, însă în cazul telefoanelor populare va fi o misiune dificilă). Desigur, este de preferat ca atât prețul minim pe care îl alegi, cât și prețul maxim, să fie solicitate pentru telefoane aflate într-o stare asemănătoare cu cea a telefonului tău.

Acum a venit momentul să stabilești prețul cu care vrei să vinzi telefonul, iar cel mai simplu este să soliciți prețul mediu rezultat din calculul de mai sus.

Pe de altă parte, dacă consideri că telefonul tău se prezintă într-o stare excelentă și nu te grăbești neapărat să-l vinzi, îți recomand să adaugi la prețul final până la 10% din prețul mediu. În acest fel vei obține un preț peste medie pentru telefonul tău. În schimb, dacă ai nevoie repede de bani, îți recomand să scazi 10% din prețul mediu, pentru a avea mai mulți clienți interesați și pentru a vinde astfel produsul într-un timp mai scurt.

Nu în ultimul rând, dacă vrei să lași loc de negocieri menționează inițial un preț ușor mai ridicat și specifică faptul că ești dispus la o ușoară negociere. Nu acceptă însă o negociere agresivă.

Tu ce strategie adopți pentru a stabili prețul cu care vinzi vechiul telefon pe internet?