Este Rivian gata să domine electricele? – Cavaleria.ro

Încep direct cu o întrebare: cum sună ideea ca o companie care nu are niciun venit să fie pe locul 3 în topul celor mai valoroase brand-uri auto, peste Volkswagen care are milioane de mașini vândute anual? Am întrebat asta pentru că în acest moment, Rivian este pe locul 6 în topul celor mai valoroase mărci auto, iar săptămâna trecută a fost pe locul 3, peste Volkswagen, Ford, GM și multe altele care au avut milioane de mașini vândute, iar Rivian doar 156. Producătorul afirmă că aproape toate exemplarele au fost pentru angajații companiei. Astăzi vreau să vorbim despre cum a ajuns Rivian să valoreze atât de mult și dacă au cum să își îndeplinească promisiunile.

Un pic de context: Rivian este o companie care și-a început activitatea în 2009, a avut un concept de sports car care nu a ieșit pe piață, iar după, în 2018, am luat contact cu primul pick-up truck electric din lume, R1T și cu fratele lui, suv-ul R1S. Totul suna tare bine, un suv dinstinctiv cu un design pe care nu l-am mai întâlnit până acum, cu autonomie de peste 650 km în varianta de top, 0-100 în jur de 3 secunde, o gardă la sol generoasă, iar capacitățile ei de pickup nu se schimbă chiar dacă este o mașină electrică. Poate merge pe teren accidentat la 45 de grade și prin apa până la 1.1 metri adâncime. În stilul Tesla, are multe detalii mișto, minimaliste, dar și practice. Pe lângă asta, au primit o comandă pentru 100.000 de mașini pentru transport de colete din partea Amazon. Bun, suntem la sfârșit de 2021 și hai să vedem ce face brandul care a luat fața celor de la Tesla, GM și Ford în ce privește cel mai vândut tip de mașină din America, pick up truck-ul.

Până în 2023, Rivian nu va avea venituri extraordinare intrate în companie, iar până acum nu au făcut niciun ban, mașinile care au fost livrate fiind pentru cei din interiorul companiei. Au comenzi pentru 55.400 de R1T-uri și R1S-uri cu prețuri între 70 și 75 de mii de dolari, iar dacă oamenii nu își retrag precomenzile, zic ei, le livrează până în 2023, iar cu tot ce face pentru Amazon ar trebui să aibă venituri de 4.25 miliarde de dolari până atunci. Asta cu o fabrică la capacitate de 150 de mii de mașini pe an. Tesla, după 3 ani de producție abia au reușit să atingă pragul de 50 de mii de Model S-uri vândute, cu totul că aveau și experiența cu Roadsterul în spate. Să revin la comparație, Tesla vânduse până în 2013 25.477 de mașini și făcuseră 2 miliarde de dolari, iar în primul an în care au devenit publici, au vândut 1400 de Roadster-uri, în timp ce Rivian 156 pentru oamenii din companie. Până acum nu arată atât de bine cifrele. Cine știe, poate este urmașul celor de la Fisker.