Cum conduci corect și în siguranță o mașină electrică?

O mașină electrică este ceva unic. Singurul lucru pe care îl are în comun cu una convențională, cu motor termic, este faptul că amandouă au patru roți si sunt controlate cu ajutorul volanului și pedalelor. Dar modul în care faci asta este total diferit. Am vorbit și cu un fost pilot auto, Flavius Câmpeanu, tocmai pentru a înțelege mașina electrică, din toate punctele de vedere. Am luat în vedere două modele total diferite: “o fiară”, un calculator pe roți, Tesla Model 3 și una mai apropiată de o mașină cu un motor termic, Nissan Leaf.

Primul aspect pe care l-am discutat este accelerația. În cazul Nissan Leaf, unde tracțiunea este doar pe puntea față, posibilitatea de a derapa, chiar și la o plecare mai alertă de la semafor, este mare. Cauciucurile joacă un rol important în ecuație, datorită cantității de siliciu din ele și de aceea, atunci când conduci o mașină electrică, trebuie să modulezi mai cu grijă accelerația.

Un alt aspect de care este important să ții cont este frânarea. BEV-urile au capacitatea de a regenera energie cu ajutorul motoarelor electrice. Astfel, frânele ajung să fie nefolosite și să țină până la 200.000 km. Dacă o mașină cu motor termic ce este echipată o cutie automată este mai relaxant de condus față de una cu o cutie manuală, una electrică este la nivelul următor pentru că ajungi să acționezi frâna doar în situații speciale, neașteptate. În rest, o conduci cu o singură pedală, accelerația.