VIDEO – Comisia Europeană va putea retrage mașinile poluante

comisia europeană

Comisia Europeană va supraveghea începând cu anul 2020 toate organismele din UE care sunt responsabile cu omologarea mașinilor noi. Motivul din spatele insistențelor CE este strict legat de emisiile de noxe ale unor modele vândute pe piața din Europa care au fost ”prinse” ulterior cu ocaua mică. S-a întâmplat în SUA și protagoniști au fost nemții de la Volkswagen, iar inspecțiile ulterioare au relevat o problemă mult mai gravă care era ascunsă sub preș de ani de zile.

Între timp organismele din mai multe state europene s-au pus pe verificat mai strict toate mașinile noi pe care le-au omologat, iar mai multe mărci au trecut din nou prin inspecții. Unele dintre ele au scăpat de problemă explicând că au obținut omologarea europeană în țara de baștină, așa cum este legal în Uniunea Europeană. Corect, au notat cei de la CE, însă au realizat că este necesar și un mecanism suplimentar de verificare care să elimine posibilitatea de a folosi această ”portiță” legală. În urma noilor norme, Comisia Europeană va putea să facă verificări suplimentare la orice autovehicul nou omologat în spațiul UE, în orice stat, iar neregulile depistate vor fi sancționate cu o amendă care poate să atingă și 30.000 de euro pentru fiecare mașină. În plus, aceeași comisie poate și să oblige fabricantul să retragă modelul respectiv de pe piața întregii Uniuni Europene și să despăgubească toți clienții.

Măsuri similare sunt posibile în SUA de multă vreme, însă a trebuit să le așteptăm ceva mai mult ca să apară și în Uniunea Europeană. Vestea bună pentru noi toți este că aceste schimbări în legislație ne vor aduce mașini care nu vor polua mai mult decât declară fabricantul și vom avea mai multe drepturi în calitate de cumpărători ai acelor autoturisme. Practic, toată mișcarea aceasta vine în favoarea consumatorilor europeni și ne asigură pe toți ceilalți că mașinile nou-omologate în UE  după 2020 nu vor mai avea sisteme de înșelat testele de emisii. Acestea din urmă au devenit mai stricte și mai apropiate de realitate din Septembrie 2017, când mașinile noi au început să fie testate urmărind normele RDE, despre care v-am povestit în materialul de aici.

Destule vorbe despre noile reglementări europene, te invit să urmărești clipul nostru despre schimbările aduse de negociatorii Comisiei Europene.