Cele mai noi și ieftine mașini de pe piața românească.

A căuta o mașina în ziua de azi este o adevărată provocare, iar dacă e vorba de una second hand misiunea devine și mai grea. Dar…să vorbim puțin despre mașinile noi.

Sunt Flavius Câmpeanu și azi vom face un top al celor mai ieftine mașini noi pe piața din România, atât convenționale cât și electrice.

Atunci când Dacia a fost repreluată de Grupul Renault unul dintre motto-uri era “mașina de 5000 de Euro” și s-au ținut de cuvânt, primele mașini, inclusiv primul Logan, erau pe acolo…

Din păcate euforia aceasta nu a ținut mult și azi, acest deziderat pare imposibil având în vedere că doar Citroen AMI costa 6000 de Euro, ce să mai vorbim de mașini mai mari. Preturile în ziua de azi sunt într-un haos total (ba cu TVA, ba cu Rabla, etc) așadar voi aduce în discuție prețurile de pornire așa cum sunt ele. La cel mai jos nivel de echipare și deci cel mai mic preț. Firește că nu trebuie să ne așteptam la limuzine, ci la mașini din clasa mică spre medie. Vom face o referire și la vehiculele electrice dar aici preturile vor fi întregi fără nici un program sau reducere.

Ce este cel mai neplăcut în aventura de a afla prețurile mașinilor este faptul că pe fiecare site trebuie să petreci cel puțin 30-40 min prin configurări, la fiecare model în parte, pentru a afla un preț. În alte cazuri nici măcar nu ți-l spune și, după o perioadă de chin, găsești un buton prin care ți se va trimite ceva pe email.

Hai să vedem împreună unde ne situăm cu piața românească de mașini noi ieftine:

1. Dacia Sandero 10150 (Nivel Acces, 1.2 75cp, cons mediu declarat 5.8 l/100) și Dacia Logan cu 50 E mai scumpă cu aceleași performanțe. Ultimele modele lansate anul acesta sunt deja cu aprox 2000E mai sus.

2. Suzuki Baleno  11220(Nivel GL 1.0 68 cp, cons 4.3).

3. Skoda Citigo 8498 (Nivel Active, 1.0 60cp, cons 4.5) a fost înlocuită cu Fabia 15357 (Nivel Ambition 1.0 80cp cons 4.5).

4. Peugeot 208 FaceLift 8908 (Nivel Acces, 1.0 68cp, cons 4.4), aceasta era o oferta frumușică, însă pe site-ul dealerilor găsim o prezentare combinată convențional și electric cu o pornire (nu știm a cui) de la 16305 (TVA inclus).

5. Hyundai i10 12.110 cu TVA inclus (Nivel Confort+, 1.0 67cp, cons 5) oferta dealerului promoțională 10.560 euro.

6. Cea mai interesantă și mai fascinantă ofertă pe care am gasit-o (bine pentru cei cărora le place stilul mai cazon) este Lada Niva Urban  (1.7 83,  cons 9.5 dar atentie vorbim de un 4×4, chiar dacă este el mai mărunțel) 8530, fără TVA.

7. Apoi am mai remarcat Mitsubishi Space Star (Nivel INFORM 1.2 71Cp, cons. 5.4) pret standard 12602, la reducere 10117 și cu rabla undeva la 8117 euro.

8. Suzuki Ignis Hybrid (1.2 83Cp cons 5) 13510 euro.

Nu putem încheia periplul nostru printre prețurile mașinilor fără să le spunem și pe cele electrice, cum spuneam, în varianta de preț integral fără nici o reducere, și le voi spune în ordine descrescătoare:

NISSAN LEAF – preț: 35.700 de euro.

MINI COOPER SE – preț: 34.900 de euro.

MAZDA MX-30 – preț: 34.000 de euro.

OPEL CORSA-e – preț: 33.600 de euro.

PEUGEOT e-208 – preț: 33.500 de euro.

RENAULT ZOE – preț: 32.670 de euro.

FIAT 500e – preț: 27.200 de euro.

VOLKSWAGEN e-UP! – preț: 26.300 de euro.

SMART EQ ForFour – preț: 25.400 de euro.

DACIA SPRING – preț: 21.400 de euro (cu rabla poate ajunge si la 9800).