Breaking News – Autostrada A3, Dacia Spring cu pedale, Electrocasnice Xiaomi – Cavaleria.ro

Salutare și bine te-am regăsit cu noutățile din domeniul automobilelor și a tehnologiei auto. Avem o ediție curajoasă astăzi plină de breaking-news. Doar haterii ar putea spune că sunt fake-news după ce le vor și auzi. Așadar să începem.

Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că odată cu finalizarea tronsonului Aleșd – Borș al autostrăzii A3, de astăzi se poate circula oficial fără întrerupere de la București până la ieșirea din țară spre Ungaria. Finalizarea tronsonului respectiv pare o realizare minoră comparativ cu multitudinea de viaducte și tuneluri cu ajutorul cărora autostrada trece Carpații, însă e totuși importantă pentru că este o culminare a dorințelor de zeci de ani ale românilor – să iasă din țară spre vest, pe autostradă.
La festivitatea de tăiere a panglicii, ce a avut loc în apropiere de vama Borș, au participat premierii României și Ungariei, dar și o delegație de oficiali din Indonezia, prezentă la eveniment după ce a venit în România pentru a studia cum a reușit țara noastră să treacă de 3,000 km de autostradă, în condițiile în care cu doar câțiva ani în urmă nici nu ajunseserăm la prima mie de km.

Lucrurile nu-s însă perfecte, pentru că tot mai avem autostrăzi de construit, cum ar fi porțiunea Vaslui-Huși-Leușeni, prin care se va realiza cea de-a treia conexiune de autostradă cu Republica Moldova. Țara vecină și prietenă din est a solicitat ajutorul României să realizeze pe teritoriul său conexiunea de la graniță spre Chișinău, însă la ora actuală se află doar în faza de proiect și se caută finanțare. Se pare că Rusia nu e de acord ca Moldova să investească în autostrada spre România și au apărut în presa de peste Prut zvonuri cum că rușii fac lobby pentru a convinge Chișinăul să construiască o autostradă spre est prin care la un moment dat să fie conectată cu Moscova.

Dacia a anunțat că este copleșită de numărul mare de comenzi pentru modelul electric Spring, așa că va lansa încă două modele pe baterii. Primul va fi o variantă pur-electrică a viitoarei generații de Logan, care se pare că va avea o baterie cu celule litiu-ion de la Tesla produse la noua fabrică de lângă Berlin, head-up display cu augmented reality pe tot parbrizul și încărcare prin inducție. Autonomia cu un plin de electricitate se pare că va fi de 500 km WLTP, făcând din viitorul Logan electric o mașină cu care poți merge chiar și la drum lung – nu va mai fi cumpărat doar ca a doua mașină.
Celălalt model full-electric anunțat de Dacia va fi, în mod deloc surprinzător, o variantă pe electroni a următorului Duster. Despre acest model avem mai puține informații deocamdată, dar dacă Loganul EV o să vină cu celule Tesla, nu e greu să facem conexiunea că și Dusterul EV va beneficia de aceeași tehnologie. Modelul evident că va veni cu tracțiune integrală, dar există informații că va avea câte un motor pentru fiecare roată și că va putea întoarce în loc precum tancurile. Dacia s-ar putea să lanseze și o variantă 6×6 electrică ce s-ar putea numi Duster LaPătrat.

Tot Dacia a mai anunțat că va oferi pe Dacia Spring și o modalitate de încărcare prin pedalare. Producătorul a spus că în fiecare Spring vor putea fi instalate maximum 3 seturi de pedale pentru reîncărcare și ele nu numai că vor ajuta ca bateria să fie menținută încărcată, dar Dacia a mai anunțat că atunci când 3 persoane pedalează concomitent cu vigurozitate, mașina primește și un boost de până la 15 cai putere, în funcție de puterea pedalării – asta ar trebui să i facă pe cei ce critică Dacia Spring pentru lipsa de putere să se gândească de două ori înainte să judece.
Totuși, dacă mașina este condusă rezonabil, Dacia spune că în condiții optime, cu 3 generatoare umane la bord, Spring poate să meargă și cu 100 km peste autonomia WLTP declarată la lansare. Pedalele de reîncărcare vor putea fi comandate odată cu mașina, sau pot fi instalate ulterior la dealer.

Gigantul chinez Xiaomi a anunțat că va deschide o fabrică de electrocasnice la Rădăuți, într-una dintre ultimele zone din România unde sărăcia și șomajul mai sunt o problemă. Chinezii au fost întrumați să investească în mica urbe suceveană în urma unei întâlniri între președinților României și Chinei, ce a avut loc la Taipei acum două luni.
Investiția totală se ridică la peste 500 milioane de euro și odată ce fabrica va fi finalizată și își va începe activitatea, se estimează că se vor crea 300 de locuri de muncă, fabrica fiind una în mare parte automatizată folosind roboți patrupezi Spot, fabricați special pentru Xiaomi de Boston Dynamics.

Toyota s-a răzgândit din nou. După ce ani la rândul gigantul japonez refuzat să investească în vehicule pur-electrice, recent anunțase că va lansa totuși o serie de modele pe baterie. Ei, uite că acum a schimbat iarăși macazul și a anunțat că până la urmă parcă n-ar face modele doar electrice și că viitorul sunt de fapt vehiculele cu pilă de hidrogen. În cadrul aceleiași conferințe de presă, oficialii Toyota au mai spus că vor lansa o gamă întreagă de modele Mirai FCV, 10 în total, concentrată evident pe crossovere.
Prin lansarea acestor 10 modele, Toyota dorește să creeze o gamă paralelă de modele FCV cu vehicule echivalente celor cunoscute din gama sa principală. Nu e singurul producător care a ales tactica asta – Mercedes face același lucru cu modelele sale EQ full-electrice, la fel și Hyundai cu Ioniq sau BMW cu modelele i.

Japonezii au menționat și un plan de a instala 100,000 de stații de încărcare pentru vehiculele pe hidrogen, însă nu a spus concret unde și când le va amplasa.

Anunțul schimbării de strategie nu e privit cu ochi buni nici de către presa auto, care îl consideră începutul sfârșitului pentru Toyota, nici de către ceilalți automakeri. Elon Musk, CEO-ul de la Tesla, a postat nu mai puțin de 3 tweet-uri despre acest subiect, fiindu-i bine cunoscută aversiunea față de tehnologia hydrogen fuel cell, pe care cândva a numit-o ‘so bullshit’.

Si cam atat pentru sterile auto de saptamana aceasta. Am luat o pauza de la stiri reale pentru a va aduce știri dintr-un viitor pe care noi ni-l dorim dar nu suntem atât de naivi să sperăm că îl prindem cu aceeași culoare a părului sau chiar cu păr pe cap… Luați ediția aceasta de 1 aprilie 2021 cu un strop de sare sau mai multe și reveniți de curiozitate peste zece ani la confirmarea cel puțin a unei știri din cele de mai devreme. Care ai vrea să se întâmple mai întâi sau ce știre improbabilă ai vrea să adaugi la buletinul nostru de 1 aprilie? Dă cu un comentariu mai jos și fă-ne tuturor ziua mai bună. La cât de deprimantă e pandemia, crede-ne, nu mai există glume proaste ci glume prea puține. Merităm un like, zic eu și o încurajare sau un share. Abonat ești cel mai probabil, așa că îți mulțumim. Numai bine