Rechemările în service devin subiect de știre din ce în ce mai des în perioada asta, iar frecvența lor pare îngrijorătoare. Vestea bună este că autoturismele noi sunt mai bune ca niciodată, iar recall-urile acestea sunt măsuri care să vină în ajutorul proprietarilor și a celor din jur. Poți să privești situația altfel. Imaginează-ți că ți-ai cumpărat un articol de îmbrăcăminte și te sună de la magazin să vii să-i facă încă un rând de cusături ca nu cumva să se rupă. Cam așa stă situația și cu recall-urile.

Producătorul identifică o problemă survenită în proiectarea sau fabricarea mașinii, iar apoi intervine pentru a se asigura că produsul este la standardele de siguranță și calitate pe care le-a promis. Această corectitudine nu vine pentru că mărcile auto sunt conduse de băieți de treabă, cu obrazul subțire, ci pentru că întreaga afacere se poate nărui de la un scandal legat de siguranță sau de calitate. Ulciorul spart nu merge de două ori la apă, iar japonezii de la Takata își caută cu disperare un salvator după ce au vândut milioane de componente defecte, care au ajuns să omoare oameni.

General Motors a trecut printr-o insolvență în 2009, un proces prin care s-a format o companie nouă, care s-a judecat apoi cu “vechiul GM” pentru deciziile luate pentru a reduce costurile. Una dintre acele decizii a fost alegerea unei piese mai ieftine cu câțiva cenți pentru a economisi bani, dar micul pin de la contact a cedat sub greutatea unor brelocuri și așa au murit 126 de oameni în accidente rutiere cauzate de mașinile lor când li s-a blocat volanul și s-au trezit cu motorul oprit în mers. De groază.

Tocmai de aceea, dacă afli că mașina ta este subiectul unei rechemări în service, contactează un dealer autorizat al mărcii și întreabă dacă este cazul și pentru autoturismul tău. Dacă nu-ți răspune nimeni, mergi până acolo, că e siguranța ta la mjiloc.

Abonează-te la Cavaleria.ro pe Youtube

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *