Digitalizarea mașinilor crează noi oportunități pentru producătorii de automobile și s-ar putea ca datele pe care noi le generăm atunci când conducem sau doar stăm în mașină, să aducă mai mulți bani decât motoarele pe motorină pe care ei încearcă să le vândă. Unii știu să profite de asta, alții abia acum se dezmeticesc. Conectarea mașinilor la internet e cea mai tare invenție pentru automobile de la brădulețul parfumat încoace.  Și asta crează o nouă sursă de venit sănătoasă pentru producătorii de automobile. Vreo 750 de miliarde de dolari până în 2030, de 5 ori PIB-ul româniei doar pentru niște bitzi.

Otonomo este cel mai mare procesator de date din automobile spune că valoarea datelor depășește pe cea a autoturismelor. Noh, cam asta te pune pe gânduri. Otonomo lucrează deja cu Mercedes-Benz, BMW sau serviciul de rent-a-car Avis. Adică vreo 18 milioane de autoturisme. Otonomo le procesează și le vinde mai departe pentru proiecte de orașe conectate sau statistici pentru marketing, pe care o să le explic imediat. 

Hai să-ți spun care e faza. Toate mașinile noi, vreo câteva zeci de milioane strâng date despre șoferi/proprietari. Sunt două metode prin care se face colectarea de date. Fie mașina este conectată la internet pentru servicii telematics, mai sunt și camere la bord folosite pentru recunoașterea indicatoarelor, marcajelor. Pe lumea asta există servere care procesează datele pentru construirea unei inteligente artificiale care să conducă autoturismele în locul nostru. Atlfel, dacă mașina nu este conectată la internet, atunci când te duci să faci o revizie. Așa producătorii pot afla diverse statistici, gen cum este folosită o mașină, durata medie a drumurilor, setările preferate ale șoferilor, etc.

Abonează-te la Cavaleria.ro pe Youtube

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.