Dacă e ceva ce regret la oricare din mașinile pe care le-am avut în proprietate, e că nu au avut cutie automată. Să stai în trafic cel puțin două ore și să faci sute de schimbări de treaptă? Total neplăcut. Ca să nu mai zic de piciorul responsabil de pedala ambreiajului. Mușchii picior stâng level 1000.

Nu e un mit faptul că o cutie automată este o opțiune care costă extra, însă confortul bate orice etichetă, motiv pentru care ar fi prima opțiune pe care aș bifa-o pentru următoarea mea mașină. Și dacă tot am primit provocarea de a prezenta un mit cunoscut între șoferi, astăzi vă explic câteva detalii despre acest subiect.  

  1. Întreținerea cutiei automate este mai scumpă decât la o cutie manuală. Acesta este un mit și dă-mi voie să îl contrazic. În primul rând, o cutie automată nu mai are nevoie de schimbări de ambrieaj, volantă sau cine știe ce rulmenți, defecte care apar de cele mai multe ori din cauza erorii umane. Cutia automată schimbă singură treptele atunci când e nevoie. Și dacă ceva se strică sunt cel puțin la fel de ușor de reparat la orice service multi-marcă. Schimbul de ulei este ieftin și facil. Ce-i drept, pentru a aduce un plus de protecție motorul tău, e indicat să faci trecerea de la un carburant obișnuit la unul de performanță. Acesta previne fenomenul de coroziune și protejează subansamblele motorului, care poate să apară în timp în cazul folosirii unui carburant obișnuit. Astfel, pe termen mediu și lung, poți să economisești banii pe care i-ai lăsa la service. 
  2. Cutia automată consumă mult mai mult. Ăsta-i un mit care se trage din anii ‘90. Și e parțial adevărat.  Pe-atunci aveau un consum mult mai mare pentru că automatele aveau 3 sau 4 trepte, erau lente și turau motorul mai mult decât era nevoie. Astăzi, diferențele de consum sunt minore, în parte pentru că sunt o idee mai grele, dar diferența este insignifiantă. Iar dacă vrei să reduci consumul, poți să folosești, în orice sezon, OMV MaxxMotion Diesel. Acest carburant curăță activ depunerile din motor și-i prelungește viața.
  3. Mult mai greu de condus pe vreme proastă. Fals. Ăsta-i un alt mit vechi de când lumea și permisul. Pe vremuri, nu existau controlul tracțiunii sau ASR, ori cine știe ce acronim care face minuni, iar plecarea de pe loc în zăpadă pufoasă era cam anevoioasă. Astăzi, ele sunt mai sensibile la comandă umană iar tehnologiile care controlează tracțiunea își fac treaba mai eficient. Mult mai eficient. În plus, dacă alimentezi motorul cu un carburant performant, acesta va reacționa la fel de bine, indiferent că afară sunt – 38 de grade sau +38 C. Cutia automată schimbă fără smucituri, la turele potrivite pentru temperatura motorului.
  4. Nu e fun. Fals! Eu sunt cel mai aprig susținător al cutiilor automate pe mașinile mai puternice. Ambreiajul e primul care pică atunci când nu e folosit corect pe un motor puternic. Automata te scapă de grija asta. Iar dacă faci ture de circuit, te simți ca un pilot de Formula1 cu padelele din spatele volanului. Poți schimba treptele ușor la o apăsare de buton, creierul tău rămâne liber sa se concentreze doar pe trasele pe care trebuie să le urmezi. Când ai terminat distracția și vrei să-ți duci copiii la școală, o pui în Drive și va schimba ea pentru tine. E ca și cum ai avea două mașini într-una singură.

           Și știi ce mai e fun? Protejarea mediului înconjurător. Și asta nu se aplică doar la mașinile care au cutie de viteze automată, ci la toate cele care folosesc un carburant de calitate superioara. Cu OMV MaxxMotion Diesel, injectoarele sunt mai curate, acesta prevenind apariția de noi depuneri, ceea ce se traduce prin emisii mai scăzute. Prin urmare, contribui și la un mediu mai puțin poluat.

Daca raspunsurile mele ti-au fost de folos, lasa pe pagina mea de INSTAGRAM și alte mituri pe care le știi, legate de funcționarea motorului și poți câștiga unul din cele două plinuri în valoare de 300 de lei. Spor la concurs!

 

You Might Also Like

One comment

  1. 1

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.