Aston Martin DBX – Mașină sport înaltă, n-are nevoie de asfalt

DBX e primul SUV Aston Martin și e o propunere foarte interesantă… dacă ai vreo €200,000 (mai exact de la €183,000 sau fix €240,720 cât a costat exemplarul testat) care pur și simplu vor să-ți sară din buzunar și vrei un SUV de lux, cu veleități sportive dar care e și capabil în off-road. Ceea ce e de apreciat e că atunci când Aston Martin a hotărât să creeze DBX-ul, nu l-a făcut doar de dragul de a avea așa ceva în gamă; chiar s-a străduit și ce a rezultat e destul de spectaculos – se conduce foarte bine pe asfalt, dar nu se fâstâcește nici în off-road.

N-am avut prea mult timp la dispoziție să înțeleg în profunzime ce vrea să ofere Aston Martin DBX, însă chiar dacă am petrecut doar câteva ore cu el m-au impresionat mai multe lucruri. De exemplu, mie mi s-a părut că arată absolut senzațional exteriorul – stilul tipic Aston Martin, dar adaptat foarte elegant pentru silueta unui vehicul mai înalt.

Interiorul deși pare că ar putea fi al oricărui alt Aston e de fapt foarte practic, bine gândit și spațios. Ai o mulțime de spații de depozitare, ai suporți pentru pahare și în față, și în spate. Consola centrală e ridicată, pentru a ajuta la ergonomie dat fiind faptul că și scaunele stau mai sus decât în modelele tradiționale ale brandului.

Poziția la volan e perfectă pentru un SUV – stai sus, dar nu atât de sus încât ai impresia că stai pe o lădiță. Materialele la interior sunt absolut fabuloase – exemplarul testate de noi avea piele neagră și bej, o combinație subtilă dar de efect. Cu adevărat impresionant a fost spațiul la picioare pentru pasagerii din spate – eu am 1.83 m și cu scaunul șoferului setat ideal pentru mine, chiar puteam să întind picioarele când eram pe banchetă; nu vei avea probleme de confort in spate, la drum lung.

Am mers cu DBX ul și pe câteva curbe unde am experimentat atât puterea motorului V8 twin-turbo de 4 litri care e luat de la Mercedes-AMG. Are 550 cp și deși nu face DBX-ul obscen de rapid, cu e de exemplu Lamborghini Urus, îl transformă totuși într-unul dintre cele mai rapide SUV-uri de pe drum. Și nu știu cum au reușit cei de la Aston Martin, dar sunetul motorului și evacuării sunt mai plăcute decât ce obține AMG cu același motor.

Nu e pentru oricine, totuși, DBX-ul. Pentru cumpărătorul mediu de SUV sportiv de lux, probabil un Porsche Cayenne sau un Bentley Bentayga (ambele construite pe variații ale aceleiași platforme) sunt variante mai sigure. Aston Martin ul se adresează probabil fix celor care nu vor un SUV mainstream, celor care vor să se conducă precum o mașină sport înaltă (senzație pe care o mai ai doar în modele Lambo, Porsche sau BMW), dar mai bine vezi video-ul de mai jos pentru că acolo am dat câte detalii am putut despre DBX – evident că am uitat câteva, dar erau prea multe de zis și timpul prea scurt pentru a le spune pe toate.